کد خبر: ۱۱۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مجوزی برای فروش شیر خام در سطح شهر صادر نشده و اجازه فروش شیر فله‌ای در استان تهران داده نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای فروش شیر خام داده نشده و اجازه فروش شیر خام در استان تهران داده نمی‌شود.

دکتر محمدرضا حزبئی افزود: از گذشته به‌صورت سنتی شیر فله در واحدهای کوچک لبنی به فروش می‌رسد و تنها اجازه فروش در محدوده خود را دارند.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان تهران درباره فروش شیر خام تا قبل از رسیدن به کارخانه‌ها می‌تواند اظهار نظر، بررسی و کنترل کند و بعد از آن به دلیل پروسه پاستوریزه و استرلیزه شدن تحت کنترل وزارت بهداشت است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود اینکه تبلیغ در نوع مصرف شیر بر عهده وزارت بهداشت است، سازمان دامپزشکی استان تهران توصیه به مصرف شیرهای پاستوریزه و استرلیزه می‌کند. زیرا در این صورت عوامل بیماری‌زا از بین رفته و برای مصرف مطمئن هستند.

حزبئی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان نیز هیچ نوع مجوزی به‌صورت رسمی به این سازمان اعلام نکرده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
0
0
من معنی فروش شیر آلوده به بروسلوز و سایر عوامل بیماریزا را در ((محدوده خود!!)) متوجه نمی شوم. یعنی مغازه های خرده فروشی لبنی مجازند ((در محدوده خود)) عوامل بیماریزا را پخش و مردم آن محدوده را بیمار کنند؟
پس سازمان دامپزشکی چه کاره است؟ این همه سرمایه گذاری در کشور روی کارخانه های شیر پاستوریزه انجام شده که بیماری در کشور پخش نشود، حالا ظاهرا عده ای می خواهند برای بدست آوردن دل برخی از دامداران، مجوز فروش شیر خام غیر پاستوریزه را بدهند و اجازه دهند در ((محدوده خود)) مردم را بیمار کنند.
اگر در بعضی از کشورهای جهان، مجوز شیر خام داده می شود این شیرها از دامداری هایی تهیه می شود که گاوها کاملا سالم و دارای گواهی سلامت هستند، نه اینکه شیر خام بیماریزا را از هر دامداری بگیرند و به مردم از همه جا بی خبر بفروشند. در این بازار گرانی دارو و خدمات پزشکی ظاهرا سازمان دامپزشکی نقش خود را در مبارزه با زئونوزها و بهداشت مواد غذایی فراموش کرده است.
نظر شما
ادامه