کد خبر: ۱۱۳۴۴

حکیم مهر - مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران از آمادگی این اتحادیه برای همکاری با سازمان دامپزشکی کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، سعید سلطانی سروستانی در جلسه مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و اتحادیه دامداران کشور، افزود: یک میلیون و 300 هزار دامدار که شامل بیش از 92 درصد دامداران هستند اتحادیه سراسری دامداران ایران را تشکیل می دهند.
به گفته سلطانی سروستانی، اتحادیه دامداران در تمامی زمینه های اقتصادی و تخصصی و اصلاح نژادی فعال است و از کارشناسان ذیربط تا آزمایشگاه های مربوط را به خدمت گرفته است.
 مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران، اعلام کرد: اتحادیه دامداران آمادگی دارد ارایه بخشی از خدمات دولت به دامداران را بعهده گیرد؛ بعنوان نمونه دولت می تواند اجرای تلقیح مصنوعی را به اتحادیه دامداران واگذارکند که در این صورت بخشی از هزینه های دولت در این زمینه کاسته می شود.
سلطانی سروستانی، گفت: در حال حاضر به دلیل واردات شیر خشک و همچنین تعرفه 35 درصدی صادرات برای محصولات داخلی، کارخانجات شیر دامداران را بطور مناسب تحویل نمی گیرند که امیدواریم این مشکل هر چه زودتر مرتفع شود.
وی در رابطه با عرضه شیر بسته بندی شده نیز افزود: در این بخش از سازمان دامپزشکی تقاضای راهنمایی و مساعدت داریم.
در این نشست همچنین مسوولان سازمان دامپزشکی و مدیران اتحادیه سراسری دامداران نیز در زمینه مسایل پیش روی حوزه فعالیت مشترک میان سازمان دامپزشکی و اتحادیه دامداران مباحثی را مطرح کردند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم در این نشست گفت: سازمان دامپزشکی و اتحادیه دامداران با برداشتن گام های مشترک به نتایجی مناسب دست خواهند یافت و آسیب ها به سرمایه های دامی به حداقل کاهش خواهد یافت.
دکتر سید محسن دستور افزود: اتحادیه دامداران باید در زمان هایی که با مشکلات مرتبط با حوزه فعالیت سازمان دامپزشکی مواجه می شوند، این سازمان را در کوتاه ترین زمان در جریان قرار دهند تا سازمان دامپزشکی حضوری اثربخش تر داشته باشد و آسیب ها به حداقل برسد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد : در کشورهای توسعه یافته مبنای اقتصاد، اقتصاد تولید و تولید اقتصادی است.
دکتر سید محسن دستور، با تاکید بر نقش تولیدات بخش کشاورزی و دامپروری در جامعه، اظهار کرد: سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های سازمان دامپزشکی در جهت حمایت از تولید و تامین بهداشت دام و بهداشت عمومی تدوین شده است.
وی بر انتخاب مسیری واحد بصورت مشترک توسط سازمان دامپزشکی و اتحادیه دامداران برای تامین بهداشت دام و اقتصادی کردن دامداری تاکید کرد و گفت: در این راستا باید از موازی کاری ها خودداری شود.
وی همچنین بر علمی و عملیاتی بودن تمامی دستورالعمل ها و اقدامات سازمان دامپزشکی کشور و فراهم کردن تمهیدات لازم برای صادرات انواع فرآورده های دامی تاکید کرد.
دکتر دستور با تاکید بر حضور فعال نمایندگان اتحادیه دامداران در کمیته های فنی ذیربط سازمان دامپزشکی تاکید کرد و گفت: این نمایندگان باید در جریان تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های مرتبط با دستورالعمل ها قرار گیرند.

 

نظر شما
ادامه