کد خبر: ۱۱۳۷۲

حکیم مهر - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: 11 میلیارد تومان برای ساخت اماکن دامی در مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته اما دامدارانی که نتوانسته‌اند اماکن دامی خود را بسازند چادرهای برزنتی برایشان پیش‌بینی شده‌ است.

مسعود محمدیان اظهار کرد: برای احداث اماکن دامی زلزله‌زده در استان آذربایجان شرقی 11 میلیارد تومان منابع از محل کمک بلاعوض دولتی و تسهیلات چهار درصدی 15 ساله بانکی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با این منابع باید 12 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده استان ایجاد شود که از این میان 9744 واحد به دامداران تحویل داده شده و افرادی که به مساحت بیشتری نیاز داشتند، در مرحله‌ی تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات بانکی هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی درباره‌ی روند اعطای تسهیلات بانکی برای ایجاد اماکن دامی گفت: تاکنون برای 17 هزار و 422 نفر پرونده‌ اعطای تسهیلات بانکی 50 میلیون ریالی چهار درصد 15 ساله تشکیل شده که 9240 نفر وام خود را دریافت کرده‌ و 4089 نفر از دریافت‌کنندگان مراحل ساخت اماکن دامی را آغاز کرده‌اند.

محمدیان ادامه داد: 1310 نفر از دریافت‌کنندگان تسهیلات، ساخت اماکن دامی خود را به اتمام رسانده و بقیه آن‌ها در حال ساخت هستند اما از نظر تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولتی و هم‌چنین تسهیلات بانکی هیچ مشکلی وجود نداشته و تاکنون 11 هزار و 54 مورد اماکن دامی به دامداران تحویل داده شده است.

وی با اشاره به ادامه داشتن ساخت و ساز اماکن دامی تا زمان مساعد بودن شرایط آب و هوایی اظهار کرد: دامدارانی که تا کنون - به عنوان فصل سرما - نتوانسته‌اند اماکن دامی خود را بسازند یا زمستان را با دامداری‌های تخریب‌شده سپری کنند، می‌توانند از 1500 تخته چادر برزنتی پیش‌بینی شده استفاده کنند.

 

نظر شما
ادامه