کد خبر: ۱۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه دوره های دکتری پژوهش محور در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، از پذیرش 1200 نفر در دروه دکتری پژوهش‌محور طی سال گذشته و جاری خبر داد.

دکتر مهدی نژاد نوری گفت: پیش شرط ورود به این دوره‌ها، داشتن پروژه‌های مصوب و قراردادهای همکاری با دستگاه‌های اجرایی و سازمانهای دولتی یا خصوصی است و همزمان با توسعه همکاری با حوزه‌های کاربرد در جامعه ، این دوره‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مهدی‌نژاد نوری خاطرنشان کرد: با ابلاغ آیین نامه‌های جدید انتظار می‌رود افزایش جهشی در این دوره را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: این دوره‌ها برای رفع نیازهای جامعه طراحی شده و موضوعاتی از قبیل هوا فضا، علوم دریایی، و کشاورزی و همه رشته‌هایی که در نقشه جامع علمی ذکر شده است از جمله زمینه های ایجاد دکتری پژوهش محور هستند.

وی که در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل سخن می‌گفت، با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران، گفت: در مازندران فعالیت این شرکتها با تاخیر زیاد آغاز به کار کرده و پارک علم و فناوری این استان دارای قدمت دو ساله است.

وی افزود: در حال حاضر مازندران دارای 21 شرکت مستقر و 8 شرکت در حال استقرار دانش بنیان و 3 مرکز رشد است و دو مرکز رشد در آمل و ایستگاه کیاکلا بابل در حال راه‌اندازی است و با توجه به ظرفیت‌های موجود استان پیش‌بینی می‌شود امکانات تاسیس 700 شرکت در مدت 5 سال آینده در این استان فراهم شود.

مهدی‌نژاد نوری خاطرنشان کرد: با مصوبه کمیته زیربنایی دولت و پس از تایید در مرحله نهایی و ابلاغ آن از سوی دولت، زمینی در حدود 25 هکتار در قراخیل قائم شهر به پارک علم و فناوری مازندران اختصاص خواهد یافت.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به ظرفیت‌های مازندران امید است در سال‌های آینده توانمندی‌های پارک علم و فناوری استان افزایش یابد.

تعدادی از دامپزشکان هم در سال گذشته به دوره دکتری پژوهش محور وارد شده اند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
-
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
0
0
باید خدمت کسانی که میرن ودکترای پژوهشی می خونن عرض کنم که پس از فارغ التحصیل شدن با مدرکphdشون حق کار در درمانگاه ها ،آزمایشگاه ها و کلیه مراکز کلینیکال رو ندارن و عضو هیات علمی هم نمی تونن بشن فقط در دانشگاه شاید در قسمت پژوهش و تحقیق یه جایی استخدام بشن .پس الکی پولهاتون رو توی چاهی که از قبل براتون کندن نریزین آیین نامه اش هم هست می تونید توی اینترنت پیداش کنید .آقای دکتر لطفی زاده لطفااطلاع رسانی کنید کسی به خیال اینکه می تونه بااین مدرک خیلی کارها بکنه نره ثبت نام کنه و بدونه که پتانسیل این دکترا بیشتر از این نیست و دو روز دیگر با سیل دکترای پژوهشی بیکار رو به رو نشیم خواهش می کنم اطلاع رسانی کنید با تشکر.
سهیلا
|
-
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
0
0
ای بابا. .....ما پژوهش محور قبول شدیم گفتن پول میخوان. پول در ازاء چه پروژه ای؟ اولویت پژوهشی کدام سازمان؟ ما پول نداشتیم بدیم یعنی خیر سرمون بورس قبول شدیم ولی دانشگاه گفت 15 میلیون دیگه بده بیا پژوهش محور بخون. کجای دنیا دیدید بورسیه پول بده؟ من هم به توصیه دکتر ...رئییس محترم داشنگاه ... انصراف دادم. چرا چون پول نداشتم. جای ما ظاهرا هیچ جا نیست. ما که همشون رو به خدا سپردیم. دکترای پژوهش محورتون رو بذارید در کوزه ابشو بخورید. ما هم خدایی داریم.مثلا معدل اول دانشگاه بودیم.
نظر شما
ادامه