کد خبر: ۱۱۴۲۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین، خراسان رضوی و یزد

 

کشف داروی قاچاق دامی در قزوین

 

دو باب داروخانه دامپزشکی در قزوین به دلیل فروش و نگهداری داروی دامی قاچاق به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود:با عنایت به حساسیت بحث دارو در پی بازدیدهای کارشناسان این شبکه از داروخانه های دامپزشکی سطح شهرستان، مقادیری داروی قاچاق از 2باب داروخانه کشف شد که این واحدها با شکایت اداره دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر علیرضا اکبر شاهی عنوان کرد: مقام قضایی نیز این داروخانه ها را مجرم شناخته ودر رای بدوی هریک رابه پرداخت جریمه نقدی و  یکی از داروخانه هارا به 6ماه حبس محکوم نمود.

--------------------------

 

توسعه همکاری ها بین اداره کل دامپزشکی و دفتر روستایی استانداری خراسان رضوی کلید خورد


در جلسه ای با حضور مدیر کل دفتر روستایی استانداری و مشاور مدیر کل و مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بر تلاش بیشتر برای ارتقای خدمات و افزایش دامنه اطلاع رسانی به روستائیان تاکید شد. 
در این دیدار که در دفتر مدیر کل روستایی استان در محل استانداری صورت گرفت، مهندس اسماعیل نورمحمدی، پس از دریافت گزارشی از وضعیت و چگونگی اطلاع رسانی به روستائیان توسط اداره کل دامپزشکی، اعلام داشت: با توجه به اهمیت مباحث دامپزشکی در حفظ سرمایه دامی روستائیان، امنیت غذایی و ایجاد اشتغال و... کلیه امکانات دفتر روستایی در حوزه اطلاع رسانی همگام با اهداف دامپزشکی در جهت توسعه اطلاع رسانی به دامداران و دهیاران و جمعیت روستایی استان فعال خواهند شد.
در این دیدار، مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان نیز ضمن با اهمیت خواندن اقدامات دامپزشکی، توسعه اطلاع رسانی از موارد مرتبط با دامپزشکی بویژه در مواقع بروز بحران ها و بیماری های دام و طیور را از مهم ترین مواردی خواند که ضمن صیانت از سرمایه دامی استان، از گسترش و شیوع آنها به دیگر نواحی جلوگیری خواهد کرد.
هادی زارعی، اطلاع رسانی به روستائیان و دامداران را از جمله مواردی دانست که در سایه همکاری های بین بخشی به اهداف مورد نظر دست خواهد یافت.

----------------------------

 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد اعلام کرد:
پلمپ یک واحد متخلف عرضه کننده فراورده های خام دامی در یزد


دکتر مطیعی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: این واحد عرضه کننده غیر مجاز که به شکل بازارچه انواع محصولات حرام شامل ( خرچنگ گرد وتخم لاک پشت) و همچنین انواع واقسام گوشت ( گاو، گوسفند ، مرغ ، شتر مرغ و ....) را به صورت غیر مجاز کشتار به صورت غیر بهداشتی بسته بندی و به فروش می رساند، طی پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین استان و دامپزشکی پلمپ گردید.
 این در حالی است که این واحد در زمینه های مختلف دارای تخلفات متعدد بوده است.با توجه به مشکلات عدیده بهداشتی و... این واحد با حکم قضایی پلمپ گردید.
جبار ملکی کارشناس نظارت بر فرآورده خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد نیز در این زمینه اعلام کرد: پیگیری های دامپزشکی در این زمینه با پشتیبانی مسئولین استان به نتیجه رسید و عزم راسخ بازرسان دامپزشکی را جهت برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی اعلام نمود.
وی با توجه به اینکه شهرستان یزد با داشتن بیش از 12 واحد بسته بندی مرغ ، گوشت قرمز و ماهی دارای پتانسل مناسب جهت تامین نیاز مردم این شهرستان و حتی استان است لذا از تمامی شهروندان تقاضا می گردد از خرید هر گونه فرآورده خام دامی بدون داشتن برچسب یا کد پروانه بهره برداری ازدامپزشکی و تاریخ تولید وانقضاء خوداری نموده ودر هنگام برخورد با فروشندگان متخلف مراتب را جهت پیگیری به دامپزشکی شهرستان یزد اعلام تا با خاطیان برخورد جدی صورت گیرد.

نظر شما
ادامه