کد خبر: ۱۱۴۲۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر - آئین گشایش دومین کنگره ملی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی با بزرگداشت دکتر علی اسلامی استاد ممتاز و چهره علمی ماندگار دامپزشکی کشور امروز با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از محققان، صاحبنظران و مسوولان دانشگاهی در دانشگاه سمنان برگزار شد.

دکتر سید محمد آقامیری در آئین افتتاح دومین کنگره ملی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در دانشگاه سمنان که با حضور استادان دانشگاه، معاون استاندار، فرماندار سمنان و دانشجویان در محل تالار علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار شد، ضمن گرامی داشت حضور فرهیختگان، اندیشمندان و شرکت کنندگان در دومین کنگره ملی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی گفت: خداوند متعال را شاکرم که باردیگر توفیق داد تا سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از نشست‌های علمی ـ تخصصی خود را برگزار نماید و بسیار خرسندم که به رسم ادب و احترام افتتاحیه این کنگره با برگزاری بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ چهره علمی ماندگار دامپزشکی کشور، استاد فرهیخته جناب آقای دکتر علی اسلامی که از ذخایر و گنجینه‌های گران بهای این مرز و بوم هستند، مزیّن شده است،‌ هر چند که قلم و زبان قاصر از بیان ذره‌ای از درجات و مقام رفیع علماء و دانشمندان خواهد بود.

حاضرین در این همایش در این لحظه از سخنان دکتر آقامیری و به درخواست وی از جای خود برخاستند و با تشویق‌های مکرر خود سال‌ها تلاش و کوشش علمی و عملی چهره ماندگار دامپزشکی کشور آقای دکتر علی اسلامی را ارج نهادند.

دکتر آقامیری در ادامه سخنان خود یافته‌های آزمایشگاهی و پاراکلینیکی را رکن رکین و کمک کننده‌ی اصلی در راه رسیدن به "تشخیص صحیح" دانست و اظهار داشت: در چند سال اخیر پژوهشگران و دانشمندان عزیز کشورمان همسو با پیشرفت‌های تکنیکی آزمایشگاهی و تشخیصی، به موفقیت‌های قابل توجهی در بومی‌سازی این دانش گسترده دست یافته‌اند.
وی در پایان سخنان خود از زحمات دست اندرکاران برگزاری همایش در استان سمنان تشکر و قدردانی کرد.

در پایان مراسم و طبق اعلام قبلی و با هدف ارج نهادن به مقام والای بزرگان علم دامپزشکی و پاسداشت سنت حسنه تکریم دانشمندان از مقام علمی استاد دکتر علی اسلامی با اهدای لوح و هدایای یادبود تقدیر شد.

در مراسم تجلیل از مقام علمی استاد دکترعلی اسلامی علاوه بر دکتر آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و رئیس ستاد برگزاری دومین کنگره ملی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، دکتر صدرالدین فرماندار سمنان، دکتر خلخالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان، دکتر خیرالدین رئیس دانشگاه سمنان،  دکتر محمد قلی نادعلیان چهره ماندگار دامپزشکی و عضو گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم ایران، دکتر قمصری معاون دانشگاه تهران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی و بسیاری دیگر از شاگردان و ارادتمندان وی حضور داشتند.
این کنگره با ارائه 660 مقاله دریافتی، 84 سخنرانی عادی و 7 سخنرانی کلیدی، 296 پوستر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تا فردا در محل دانشگاه سمنان ادامه خواهد یافت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
خبر مرتبط :
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
0
0
آفرین بر این عمل زیبا و سازنده که روحیه نشاط و امید را در دانشجویان دامپزشکی تقویت می کند. به مسولین این امر دست مریزاد می گویم. استادیار دانشگاه شیراز
وحید
|
-
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
0
0
به غیر از گرامی داشت از استاد عزیز جناب دکتر اسلامی که کار ارزنده ای بود آیا این کنگره دست آورد دیگری هم داشت؟ با برگزار کردن کنگره وارایه چند مقاله آیا دردی از بیکاران این رشته دوا می شود؟این کنگره به جز پویا نشان دادن این رشته و مهر تایید بر تاسیس این رشته در دیگر دانشکده ها ی دامپزشکی من جمله همین دانشگاه سمنان که قرار است بزودی این رشته را تاسیس کند دست آورد دیگری ندارد. در واقع برای همه دست آورد داشت جز ما که به نام مان یعنی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی کنگره را برگزارکردند. آیاسخنی از حذف گرایش این رشته به میان آمد ؟ آیا برای سیل فارغ التحصیلان بیکار آن چاره ای اندیشیده شد؟ کنگره یعنی بدست آوردن راه کار برای حل مشکلات حقیقی وحقوقی بک صنف. بد نیست از کنگره علوم آزمایشگاهی بالینی یاد بگیریم که حداقل تعمیم قانون سختی کار را برای رشته شان به ارمغان آوردند. مهم نیست من ازتمامی هم رشته های خود دعوت می کنم تابرای احقاق حقوق صنفی خود از پای ننشینند وحداقل به سایت های موجود دامپزشکی مراجعه کنندوخواستار حقوق حقه خود شوند.
دلسوز دامپزشکی
|
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
با سلام و تشکر از اجراکنندگان کنگره
در پاسخ به دوست عزیزی که در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی مشغول هستند
من هم با اینشان موافقم که نتیجه کنگره ها باید صنفی هم باشد
ولی خواسته این دوستان از نظر بنده واقعا غیر منطقی است!
این که دامپزشکی از عنوان رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی حدف شود!!!
این نه تنها توهین به مجموعه دامپزشکی است بلکه به جای حل کردن مشکل، پاک کردن صورت مساله است
مشکل نبود کار برای دانش آموخته های کل رشته های دامپزشکی واقعا مشکلی جدی است که پیگیری آن به صورت منطقی کار بسیار مهمی است و از وظایف مهم سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و بقیه مجموعه های این صنف است و هر یک از ما
اما این مشکلات با اشتباهاتی مثل حذف عنوان دامپزشکی یا مثلا دادن حق تشخیص به دوستان علوم آزمایشگاهی دامپزشکی درست شدنی نیست بلکه وضعیت را خرابتر هم می کند
با تشکر
وحید
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
آقای دلسوزدامپزشک باید خدمتتون عرض کنم این حذف گرایش امسال برای مقاطع ارشد ودکتری گروه دامپزشکی صورت گرفت اگر اطلاع نداری برید دفترچه های ارشد ودکتری گروه دامپزشکی رو ببینید واگر هم که توهین به مجموعه دامپزشکی بودچرا این کار در مقاطع ارشد ودکتری انجام شد؟نکنه به ما که می رسه توهین به حساب میاد؟ما فقط خواستار تعمیم این امر به مقطع لیسانس هستیم این کار قبلا انجام شده اگه شما ازش بی اطلاع هستید اون دیگه مشکل خودتونه. بعدش هم رشته علوم آزمایشگاهی هیچ جای دنیا با پسوند دامپزشکی تدریس نمی شه که اینم اگه نمی دونید بدونید . دلسوز دامپزشکی کسی هست که به دنبال کاستن موانع برای به سر کار رفتن فارغ التحصیلان این رشته هست که با عشق واردش شدن تداوم بیکاری جز سر خوردگی و تنفر از این رشته برای فارغ التحصیلان بیکارش دست آورد دیگری ندارد حالا باز شما به باورهای قدیمیتون بچسبید واین حس تنفر رو درون این بیکاران بیشتر کنید.بعدش هم ما قصد توهین به فرد یا مجموعه خاصی رو نداریم ما به دنبال راهکاری برای کاهش بیکاری این قشر هستیم و یکی از این راهها رو حذف گرایش می دونیم وگرنه دامپزشکی ودامپزشکان برای مابسیار محترم وعزیز هستن وحتی گرایش ما رو هم حذف کنن مابه فعالیتهامون در عرصه های دامپزشکی ادامه میدیم اگه دوستش نداشتیم که واردش نمی شدیم ولی باتداوم بیکاری نمی خواهیم این عشق تبدیل به تنفر بشه.
وحید
|
-
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
دوستان عزیزو یاران گرامی تقاضای حذف گرایش دامپزشکی به معنای بی علاقگی یا بی احترامی ما به قشر عزیز دامپزشکی ودامپزشکان گرامی نیست ما تنها برای رفع موانع بیکاری و جلوگیری از ایجاد حس سر خوردگی همان طور که در بسیاری از فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ایجاد شده خواستار این امر هستیم .برخی دوستان فکر می کنند با حذف گرایش، این رشته از دانشکده های دامپزشکی خارج می شود نه این گونه نیست ،همانطور که با حذف گرایش در مقاطع ارشد ودکتری گروه دامپزشکی این رشته ها هنوز هم درون دانشکده های دامپزشکی وبا اساتید دامپزشکی اداره می شود همانطور که در دفترچه های ارشد ودکتری صراحتا به این امر اذعان شده است برداشتن گرایش تنها برای رفع موانع استخدام در سایر آزمایشگاه های زیستی، تحقیقاتی، بالینی وپژوهشی صورت گرفت تا فارغ التحصیلان بتوانند به غیر از چارت دامپزشکی د ر سایر ارگان های موردنیاز زمینه استخدام را داشته باشند.از سویی نباید به دامپزشکی با دیدی بسته نگاه کرد حوزه دامپزشکی حوزه ای بسیار گسترده است ومرزهای آن با مرزهای حفظ محیط زیست،بهداشت و سلامت جامعه ودامپروری تداخل ویکپارچگی دارد و دانش آموختگان آن نباید تنهابه مرزهای دامپزشکی محدود شوند که متاسفانه در حال حاضر با این محدودگی روبرو هستیم و پیشنهاد ما برای حذف گرایش از اینجا منشا می گیرد. برخی دوستان هم می گویند اینگونه رشته شما تبدیل به رشته علوم آزمایشگاهی بالینی میشود که باید خدمتشان عرض کنم ما خواستار این هستیم که رشته علوم آزمایشگاهی به دوصورت علوم آزمایشگاهی بالینی وعلوم آزمایشگاهی عمومی در دانشکده هاتدریس شود علوم آزمایشگاه هایی بالینی در دانشکده های پزشکی وعلوم آزمایشگاهی عمومی در دانشکده ها ی دامپزشکی همانطورکه اکنون هم این امربرای رشته های میکروبشناسی، ویروس شناسی وایمنی شناسی در مقطع ارشد ودکتری در حال انجام است.اگر بحث تبادل استاد از دامپزشکی به پزشکی یا بر عکس صورت گیرد مااستقبال می کنیم زیراکه دامپزشکی وپزشکی هیچگاه از هم جدانبوده وبه افزایش بار علمی دانشجویان هر دوگروه کمک خواهدکرد.امیدوارم عزیزان دامپزشک رااز خود نرنجانده و مفهوم کلام را به روشنی بیان کرده باشم.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
0
0
امیدوارم آقای دکتر اسلامی همیشه سلامت باشند
همکار
|
-
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
0
کو تصاویر!!!!
نظر شما
ادامه