کد خبر: ۱۱۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین، کرمان، خوزستان و البرز

 

بازدید معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور از آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی استان قزوین


دکترعزیزیان معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور از کلیه بخشهای آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاءدامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، شامل بخشهای سلولی- مولکولی،میکروبی مواد غذایی ، باقیمانده های دارویی و سموم همچنین بخش آنالیز مواد غذایی بازدید نمود.
دکتر عزیزیان تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی استان قزوین را به جهت همکاری با آزمایشگاه  مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور  و همچنین مرجع بودن در سطح کشور، با اهمیت بر شمرد.
معاون تشخیص ودرمان سازمان دامپزشکی کشور از داروخانه های دامپزشکی ، مراکز مایه کوبی دام وطیور و شرکتهای پخش دارو وواکسن استانی نیز بازدید نموده  و بر لزوم ارائه دارو با نسخه کلینیسین های دامپزشک تاکید فرآوان داشت.
 در این بازدیدبخش خصوصی نیز افزایش قیمت داروهاو ومواد بیولوژیک را یکی از معضلات این بخش عنوان کردند.
وی در  بازدید از شرکتهای پخش استانی ازدپوی  مناسب دارو در سطح استان اظهار رضایت کرده و در خصوص برخورد قانونی با شرکتهایی که اقدام به فروش دارو و یا واکسن به صورت سبد کالایی می نمایند تاکید کرد.

------------------------------------

 

با پیگیری اداره کل دامپزشکی استان کرمان کمیته تخصصی ساماندهی صنعت طیور استان کرمان تشکیل شد


رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان از تشکیل کمیته تخصصی ساماندهی صنعت طیور خبر داد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، در ابتدای این جلسه دکتر بیژن دهقانی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، این استان را دارای پتانسیل های خوبی برای تبدیل شدن به یکی از قطب های پرورش طیور کشور دانست و اظهار داشت : گسترش پرورش طیور یکی از بهترین  مسیرهای تحقق اهداف اشتغال زایی استان می باشد.
وی افزود: از مسئولین درخواست داریم ضمن حمایت از این صنعت توجه ویژه ایی به رعایت مسائل بهداشتی در راستای ایجاد اشتغال پایدار نمایند.


دکتر دهقانی ضمن بیان این نکته که  مخاطرات بهداشتی می تواند موجب هدر رفت سرمایه های ملی شود گفت: مطمئناً گسترش صنعت پرورش طیور با رعایت ساختارهای بهداشتی می تواند ما را در رسیدن به اهداف بزرگ حمایت از کار و سرمایه ایرانی و افزایش تولید ملی به صورت پایدار کمک نماید.
وی ضمن اشاره به اینکه  بزرگترین مشکل امروز صنعت طیور استان عدم رعایت موازین بهداشتی در مرغداریهای با ظرفیت کوچک می باشد افزود: این مرغداریها موجب گسترش بیماری به سایر مراکز پرورش طیور می گردند .
دکتر آمنه زینلی رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز در این خصوص گفت:
این جلسه به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص  وضعیت بیماری تنفسی در طیور استان کرمان برگزار شده است.
وی افزود: اولین جلسه کمیته ساماندهی صنعت طیور استان کرمان با حضور مدیر کل ،  معاونت فنی و رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان همچنین اساتید دانشگاه، مسئولین فنی کارخانجات خوراک دام و طیور و جمعی از صاحب نظران و دست اندر کاران صنعت پرورش طیور استان در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد.
زینلی گفت: در این جلسه اعضاء به بیان نقطه نظارت فنی خود پرداخته و پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید اقدامات لازم از سوی اعضاء درخصوص بهبود شرایط موجود به فراخور توان و امکانات موجود صورت گیرد .
رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان در خصوص مهمترین مصوبات این جلسه اظهار داشت : برگزاری دوره های آموزشی جهت مرغداران و کلینیسین های شاغل در بخش خصوصی، ساماندهی حمل و نقل کود ، افزایش نظارتها بر شتشو و ضد عفونی قفسها و خودروهای حمل مرغ در کشتارگاهها ، بررسی کیفیت واکسنهای موجود در بازار و انجام تحقیقات کاربردی در خصوص تشخیص پاتوژن های عامل بیماریهای تنفسی طیور  از جمله مهمترین مصوبات اولین جلسه کمیته تخصصی ساماندهی صنعت طیور استان می باشند.

----------------------------------

 

رئیس سازمان دامپزشکی از رئیس اداره بهداشت و نظارت بر بیماری های آبزیان خوزستان تقدیر کرد


دکتر سیدمحسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی با اهداء لوحی از زحمات و تلاش های دکتر مکی نیا به جهت پیشگیری و کنترل به موقع بیماری لکه سفید در مجتمع چوئبده آبادان تقدیر و تشکر به عمل آورد.


در متن این تقدیرنامه آمده است:
برادر گرامی جناب آقای دکتر محمد مکی نیا
رئیس اداره بهداشت و نظارت بر بیماری های آبزیان-خوزستان-
بدینوسیله از زحمات و تلاش های جنابعالی برای پیشگیری و کنترل به موقع بیماری لکه سفید میگو در مجتمع چوئبده آبادان در سال 91 تقدیر و تشگر می گردد. بدیهی است اقدامات این چنینی در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باعث شکوفایی هرچه بیشتر صنعت پرورش میگو در کشور خواهد شد.
و من الله توفیق/ سیدمحسن دستور/رئیس سازمان دامپزشکی کشور

 

------------------------------------


با توجه به سرد شدن هوا:
اقدامات بهداشتی قرنطینه ای در کشتارگاههای طیور استان البرز تشدید می گردد


با همکاری حوزه های قرنطینه و نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی البرز ضمن تشکیل جلسات تخصصی با مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاههای طیور استان، بر تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای با توجه به سرد شدن هوا تاکید گردید.
در جلسه مشترکی که با حضور روسای ادارات قرنطینه و نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، کارشناسان شبکه های دامپزشکی تابعه و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاههای طیور استان برگزار شد، بر تایید تخلیه مرغهای ورودی به کشتارگاهها در سیستم یکپارچه قرنطینه ظرف مدت 72 ساعت تاکید گردید.
همچنین مقرر شد با توجه به سرد شدن هوا ضمن تشدید اقدامات بهداشتی قرنطینه ای، از کشتار مرغ بدون مجوز حمل در کشتارگاه اکیداً خودداری گردد.
در پایان این جلسه به سوالات مطرح شده ی مسئولین فنی بهداشتی در خصوص تایید تخلیه مرغ و ...، توسط مسئولین شرکت کننده پاسخ داده شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیامک
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
اینم به خاطر .......... دریافت شده!!!
نظر شما
ادامه