کد خبر: ۱۱۴۹۲

حکیم مهر - تفاهم‌نامه‌ ساخت مجتمع تولید آنتی‌بادی‌های منوکلونال میان پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع در نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی منعقد شد.

دکتر محمدمهدی آخوندی رییس پژوهشگاه ابن سینا درباره‌ی فعالیت این مجتمع توضیح داد: تولید آنتی بادی‌های ضد سرطان و طی کردن مراحل حیوانی، تایمریک و انسانی آن زمان زیادی نیاز دارد اما پس از تولید آن و طی این زمان باید فضای تولید آنها به عنوان دارو آماده باشد.

وی با اشاره به این که دیگر کشورها آنتی‌بادی‌هایی را برای مبارزه با سلول‌های سرطانی تولید کرده‌اند خاطرنشان کرد: هم اکنون 20 آنتی‌بادی در دنیا به مرحله‌ی دارویی رسیده و یکصد آنتی‌بادی نیز در مراحل آزمایش هستند. اگر برای تولید آ‌نتی‌بادی و روانه کردن آنها به بازار دارو دست به کار نشویم به زودی به یک وارد کننده‌ی بزرگ این داروها تبدیل خواهیم شد.

آخوندی درباره‌ی تفاهم‌نامه‌ی مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع اظهار کرد: ما برای تولید داروی ضد سرطان به صورت مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع در این مجتمع پنج آنتی‌بادی پرمصرف ساخت کشورهای دیگر را انتخاب کردیم تا با انتقال دانش فنی آنها از خارج کشور تولید آنها را در این مجتمع آغاز کنیم.

رییس پژوهشگاه ابن‌سینا افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مجتمع تا دو سال آینده ساخته خواهد شد و پس از آغاز تولید آنتی‌بادی‌های وارد شده به تدریج آنتی‌بادی‌های ساخت پژوهشگاه ابن‌سینا نیز به خط تولید آن افزوده می‌شود.

به گفته‌ی آخوندی زمین در نظر گرفته شده برای ساخت این مجتمع در منطقه‌ی پردیس تهران واقع است و سازمان گسترش و نوسازی صنایع 40 درصد سرمایه‌گذاری آن را بر عهده می‌گیرد.

 

نظر شما
ادامه