کد خبر: ۱۱۶۱۳

حکیم مهر - بسته حمایتی میگو برای جبران بدهکاری پرورش‌دهندگان میگو به سیستم بانکی برای سود تا سررسید و استمهال یک‌ساله آن، با بودجه 100 میلیارد تومانی پردخت شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش‌دهندگان میگوی بوشهر با اعلام این مطلب گفت: پس از شیوع لکه‌سفید میگو، پرورش‌دهندگان با مشکلات زیادی برای گرفتن تسهیلات روبه‌رو شده‌اند که دولت پرداخت بسته حمایتی برای جبران دیون پرورش‌دهندگان میگو را در دستور کار قرار داد.

محمد قدسی افزود: با پرداخت 100 میلیارد تومان، بدهی پرورش‌دهندگان میگو جزء بدهی دولت قرار گرفت و پرورش‌دهندگان از دیون خود به سیستم بانکی رها شدند. با این حال، به‌علت عدم شمول برخی از پرورش‌دهندگان و یا فعالان صنعت، برخی از بانک‌ها تقاضای پرداخت بدهی به‌صورت ماهانه را در دستور کار خود قرار دادند. این در حالی است که کشاورزانی که سالانه و در آبان تا آذرماه محصول خود را برداشت می‌کنند، قادر به پرداخت بدهی خود به‌صورت ماهانه نیستند و می‌توانند سالانه بدهی خود را با بانک‌ها تسویه کنند.

صادرات میگوی ایران به مصر، لبنان و امارات

مدیرعامل شرکت تعاونی سایت حله بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون جمعی از صادرکنندگان، با خرید میگو از پرورش‌دهندگان و تولیدکنندگان آن را بسته‌بندی کرده و به کشورهایی نظیر امارات، مصر و لبنان ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از مدت‌ها که صادرات میگوی ایران با چالش روبه‌رو شده بود، می‌توان گفت صادرات این فرآورده دریایی دوباره رونق گرفته و از طریق مصر و لبنان برای کشورهای اروپایی ترانزیت می‌شود.

قدسی تصریح کرد: با تمرکز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صادرات میگو می‌توان از سوءاستفاده کشورهای خریدار و عرضه مجدد میگوی ایرانی به نام کشورهای دیگر جلوگیری کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اختصاص یارانه صادراتی و یارانه تولید به توسعه میگو، بار دیگر ایران در صدر صادرکنندگان میگو قرار گیرد.

 

برچسب ها: میگو، تسهیلات،
نظر شما
ادامه