کد خبر: ۱۱۶۲۲

حکیم مهر - سرپرست شبکه دامپزشکی نور گفت: بیشتر قصابان رویان با خودروهای شخصی گوشت را حمل می‌کنند که البته با ورود فرماندار به موضوع موقتی این مشکل رفع شد ولی احتمال تکرار وجود دارد.
مجید غلامپور در جلسه شورای سلامت شهرستان نور با ارائه آمار مقایسه‌ای تعداد کشتار و حق الزحمه کشتار بیان داشت: با توجه به افزایش آمار و درآمد تاکنون نسبت به افزایش ظرفیت این کشتارگاه اقدامی نشد.

وی به بدهی پیمانکار به دولت و ناظر شرعی اشاره کرد و ابراز داشت: به رغم افزایش درآمد، پیمانکار به بهانه‌های مختلف نه تنها بدهی دولت را پرداخت نمی‌کند حتی به ناظر شرعی نیز مبلغ 25 میلیون ریال بدهکار است.

احتمال تکرار حمل گوشت با خودروهای شخصی

سرپرست شبکه دامپزشکی نور به حمل نامناسب و غیربهداشتی گوشت به قصابی‌ها اشاره کرد و افزود: بیشتر قصابان رویان با خودروهای شخصی گوشت را حمل می‌کنند که البته با ورود فرماندار به موضوع موقتی این مشکل رفع شد ولی احتمال تکرار وجود دارد و در صورت تکرار فجایع بهداشتی به‌دنبال خواهد داشت.

غلامپور اضافه کرد: با تعطیلی کشتارگاه محمودآباد، تمامی کشتار دام قصابی‌های این شهرستان هم در نور انجام می‌شود ولی ظرفیت این کشتارگاه پایین است و بیشتر لاشه‌های حمل شده به قصابی‌ها به‌دلیل کشش روی زمین کثیف و آلوده هستند.

نبود سردخانه زنجیره سرد

وی ابراز داشت: درباره افزایش ظرفیت بارها به شهرداری نور تذکر داده شد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفت و اگر ظرفیت افزایش نیابد به‌دلایل بهداشتی با ممانعت کشتار مواجه و بازار شهرستان با نبود گوشت روبرو می‌شود.

این مسئول به عدم وجود سردخانه زنجیره سرد در این کشتارگاه اشاره کرد و افزود: گوشت ذبح شده باید پس از 24 ساعت نگهداری در زنجیره سرد برای فروش عرضه شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی نبود سکوی تخلیه دام از خودرو، تخریب کانال انتقال پساب به تصفیه‌خانه و سکوی معاینه را از دیگر معایب این کشتارگاه عنوان کرد و گفت: هنگام تخلیه دام به‌علت پرت شدن گاهی به شکستگی دست و پا منجر می‌شود که در نتیجه آن شاید تا 20 کیلو از لاشه حذف و ضرر آن متوجه دامدار می‌شود، فاضلاب هم به درون محوطه هدایت و آلودگی به همراه دارد.

احکام بازدارنده نیست

غلامپور در ادامه با تقدیر از همکاری انتظامی و قضایی، میزان جرایم و احکام صادره را بازدارنده ندانست و افزود: جریمه 20 تا 50 هزار تومان حتی در برابر تکرار تخلف بازدارندگی ندارد و این در صورتی است که ماده 688 قانون مجازات اسلامی برای تخلفات مطروحه حداقل شش ماه زندان تعیین کرده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی نور در پایان به خرید خودروی حمل گوشت توسط شهرداری‌های چمستان و رویان اشاره داشت و با تقدیر از آنان خواستار پیگیری اخذ پروانه حمل برای این خودروها شد.

 

نظر شما
ادامه