کد خبر: ۱۱۶۵۰
حکیم مهر - مدیر کل شیلات مازندران از صادرات 17 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی به خارج از کشور در 9 ماهه‌ی امسال خبر داد.

"حسن حبیب‌نژاد" با اشاره به این مطلب که گوشت ماهیان خاویاری پرورشی در سبد صادرات محصولات شیلاتی مازندران به خارج از کشور قرار گرفت، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 17 تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: حدود 6500 تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش بیش از 25 میلیون دلار که شامل گوشت ماهی خاویاری به وزن 17 تن و ارزش 204 هزاردلار، خاویار پرورشی 156 کیلوگرم به ارزش 136 هزاردلار، ماهی تازه پرورشی به میزان حدود 6400 تن و ارزش اقتصادی حدود 25 میلیون دلار و نیز131 تن ماهی منجمد کیلکا به ارزش 105 هزاردلار بوده صادر شده است.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه ارزش کل صادرات محصولات شیلاتی مازندران در 9 ماهه سال جاری به بیش از 25 میلیون دلار رسیده است، گفت: از لحاظ وزنی 112 درصد و از لحاظ ارزشی 169 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

حبیب‌نژاد یادآور شد: محصولات شیلاتی مازندران از شهرستانهای ساری، بابل، بهشهر و آمل به کشورهای امارات، عراق، آذربایجان و ترکمنستان، فرانسه، آلمان و سوییس صادر شده است.

وی با بیان اینکه برنامه امسال صادرات محصولات شیلاتی مازندران 3780 بوده است، گفت: با توجه به آمار ارائه شده نه تنها برنامه فوق محقق شده بلکه 70 درصد از برنامه فراتر رفته است.

 

نظر شما
ادامه