کد خبر: ۱۱۷۱۵

حکیم مهر - نمایندگان در جریان بررسی طرح ممنوعیت اشتغال به بیشتر از یک شغل مصوب کردند، چه کسانی نمی توانند دو شغل داشته باشند.

نمایندگان در نشست علنی (چهارشنبه ۲۰ دی ) مجلس شورای اسلامی ماده یک طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را با ۱۶۲ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع به تصویب رساندند.

در ماده یک این طرح آمده است: مدیران، رؤسا و کارکنان دستگاه ها و نهادهای ذیل و مؤسسات و شرکتهای وابسته به آنها نمی‌توانند در دستگاه ها و نهادها، بیش از یک شغل داشته باشند:

۱- دستگاههای اجرایی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶

۲- دستگاههایی که تمام یا قسمتی از سرمایه آنها متعلق به دولت است.

۳- نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی

۴- شوراهای اسلامی شهر

۵- نهادها وسازمانهایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند.

همچنین درمورد نمایندگی مجلس شورای اسلامی، وکالت دادگستری، تصدی و اشتغال در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، مسؤولیتهای اجرایی و ستادی در دانشگاههای دولتی و غیردولتی، مشاوره حقوقی و مدیریت عامل یا عضویت در هیأت مدیره انواع شرکتها اعم از خصوصی و دولتی حکم فوق مجری است.

تبصره- شرکتهای تعاونی مسکن و مصرف ادارات و مؤسسات و سرپرستی موضوع ماده(۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری از شمول حکم این ماده مستثنی هستند.

گفتنی است متن مواد 5 و 94 قانون مدیریت خدمات کشوری که در این قانون به آنها اشاره شده هم عبارت است از :

 

ماده 5 -  دستگاه اجرایی: کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت های دولیت و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانکها و بیمه‌های دولتی، دستگاه اجرایی نامیده می شوند.

ماده 94 - تصدی بیش از یک پس سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می‌باشد. در موارد ضروری با تشخیص مصام مسئول مافوق تصدی موقت پست سازمان مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد. تبصره - عدم رعایت مفاد ماده فوق‌الذکر توسط هر یک از کارمندان دولت اعم از قبول‌کننده پست دوم یا مقام صادرکننده حکم متخلف محسوب و در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه