کد خبر: ۱۱۷۶۳

حکیم مهر - دومین جشنواره زیست فناوری کشور با حضور معاون علمی فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، معاونت آموزشی وزارت علوم، مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری، دانشمندان و دانش‌پژوهان برجسته کشور صبح (26 دی‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

دبیر دومین جشنواره زیست فناوری با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره، معرفی گلچینی از محصولات و کالاهای مبتنی بر تکنولوژی زیست فناوری بوده است، گفت: بیش از 200 غرفه شامل 120 شرکت داخلی، 12 شرکت خارجی از کشورهای روسیه، آلمان، اسپانیا، لبنان و هندوستان و بیش از 30 دانشگاه، پژوهشکده و مؤسسه آموزش عالی در این جشنواره حضور دارند که برندسازی محصولات مهم کشور در حیطه زیست فناوری صورت می‌گیرد.

عباس صاحب‌قدم لطفی افزود: هشت محصول ویژه زیست فناوری ساخته شده در کشور که آماده ورود به بازار و استفاده عمومی هستند، در روز پنج‌شنبه با حضور ریاست جمهوری در جریان این جشنواره رونمایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: با تأکید بر اصل 44 قانون اساسی و همچنین قرارگیری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اغلب این فناوری‌ها مربوط به شرکت‌های خصوصی هستند.

دبیر دومین جشنواره زیست فناوری ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای تعامل با شرکت‌های خارجی است که محصولات خوبی را برای عرضه به جشنواره آورده‌اند. همچنین می‌توانیم به انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک دست یابیم.

صاحب‌قدم لطفی تأکید کرد: آگاهی‌بخشی مردم درباره نقش قابل ملاحظه زیست فناوری بر سلامت، ارتقاء سطح زندگی، کسب ثروت و آشنایی سرمایه‌گذاران با زمینه‌های جدید سرمایه‌گذاری از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است، در حاشیه دومین جشنواره زیست فناوری سه نشست تخصصی و علمی با دانشمندان خارجی در سه روز جشنواره برگزار خواهد شد که علاوه بر نشست دبیران زیست‌شناسی کشور، نمایشگاه هنر و زیست فناوری و موزه زیست فناوری نیز برای نخستین‌بار در حاشیه آن برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه