کد خبر: ۱۱۷۸۰

حکیم مهر - در بخش کشاورزی با موجود زنده سر و کار داریم و در صورتی که شرایط تولید فراهم نشود، منجر به نابودی تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس به‌عنوان اولین نفر پس از ایراد سخنان رئیس جمهور با اعلام این مطلب گفت: یکی از مشکلات بخش کشاورزی کشور، نگاه یکسان و همانند سایر بخش‌های اقتصادی به آن است.

عباس رجایی افزود: بخش کشاورزی با موجود زنده سر و کار دارد و در صورت بروز کوچک‌ترین قصور در آن، تبعات جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به گیاه و یا مرغ در مرغداری نمی‌توان گفت که امروز بودجه نداریم و کود و نهاده‌ها را به‌موقع در اختیار آنها قرار ندهیم.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس نهم ادامه داد: در صورت قطعی برق در یک مرغداری یا محل پرورش ماهی، موجود زنده از بین می‌رود. این در حالی است که در بخش‌های صنعتی در صورت بروز چنین مشکلی، تنها خسارت به تولید وارد می‌شود.

رجایی تصریح کرد: مصرف‌کننده محصولات کشاورزی همه مردم بوده و با تأمین امنیت غذایی افراد سر و کار دارد و باید مشکلات آن در درون خود حل و فصل شود.

وی در پایان یادآور شد: در برخی از بخش‌های کشاورزی هنوز به‌صورت سنتی عمل می‌شود و باید به‌سرعت از این شکل فاصله گرفت.

گفتنی است، رئیس جمهور برای بیان پاره‌ای از سخنان و متقاعد کردن نمایندگان مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، صبح 27 دی ماه سال جاری در مجلس مجلس حاضر شد.

نظر شما
ادامه