کد خبر: ۱۱۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - اولین همایش یکروزه «مدیریت بیماریها و تولید مثل گاوهای شیری» توسط گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز، 16 اسفندماه امسال در تالار وحدت این دانشگاه برگزار می شود.

دکتر رضا اسدپور، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز هدف از این همایش را ارائه نظرات و آخرین دستاوردهای علمی متخصصین دانشگاه‌های سراسر کشور در زمینه مدیریت و کنترل بیماریها و تولیدمثل گاوهای شیری بیان کرد و گفت: براساس هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان نظام دامپزشکی، شرکت در این همایش موجب برخورداری از امتیاز بازآموزی برای همکاران دامپزشک نیز خواهد شد.

وی برقراری هر چه بیشتر ارتباطات علمی بین متخصصان در زمینه بیماری‌ها و تولیدمثل گاوهای شیری، آشنایی با آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها و مدیریت تولید مثل گاوهای شیری و تبیین برنامه‌ها و سیاستهای آتی در زمینه کنترل بیماریها و مدیریت تولید مثل گله‌های شیری را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان و تصریح کرد: مهلت ارسال خلاصه مقالات به همایش تا پانزده بهمن ماه امسال خواهد بود.

به گفته وی، بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار گاوهای شیری شامل بیماری‌های ویروسی و باکتریال، بیماری‌های انگلی و قارچی، بیماری‌های متابولیک و ورم پستان و مدیریت و بیماری‌های تولید مثل از جمله بیماری‌های تولید مثل، مامایی، تشخیص آبستنی، همزمان سازی و مدیریت گله‌های شیری محورهای اصلی این همایش یک روزه در دانشگاه تبریز است.

اسدپور، با بیان اینکه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در سال 1367 با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی تاسیس شده و با ایجاد دوره‌های کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و دکترای عمومی فعالیت‌های خود را در این زمینه توسعه داده است، تصریح کرد: هم اکنون 200 دانشجو در مقطع کاردانی، 200 دانشجو در مقطع کارشناسی و 300 دانشجو در مقطع دکترای عمومی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
0
0
آخه آقای دکتر اسد پور(رئیس محترم دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز)تربیت این 500دانشجوی چه نفعی به جامعه دارد که این را تصریح می کنید؟فقط برای گرفتن حق التدریس افزابش پایاننامه های و ارتقا شما به درد می خورد.شما به عنوان متخصص مامایی که فارغ التحصیل دانشگاه ارومیه هستید و حتی دکتر حملی در استان آذربایجان چند تا فارم گاوداری را مدیریت می کنید چه برسد به دانشجوی فارغ التحصیل شما؟ .......
نظر شما
ادامه