کد خبر: ۱۱۸۱۸

حکیم مهر - درخواست 80 نماینده برای مسکوت ماندن طرح یک فوریتی انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی، با مخالفت قاطع نمایندگان مجلس روبرو شد.

سیدمحمد بیاتیان که به نمایندگی از متقاضیان صحبت کرد، گفت: نامناسب بودن زمان اجرای طرح انتزاع به دلیل چالش‌های موجود، شرایط خاص بازار شب عید، بحران اقتصادی، ماه‌های پایانی دولت، ادغام وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت و زمان‌بر بودن جا افتادن مسئولان و تهیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی جدید، بازنگری و تغییرات اساسنامه‌ شرکت‌ها و ایجاد سازوکارهای موازی از جمله واردات و صادرات کالاها از مهم‌ترین دلایل 80 نماینده متقاضی مسکوت ماندن طرح انتزاع است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن افزود: علاوه بر موارد فوق، تنظیم بازار، صندوق‌های حمایتی، حفظ سرمایه ملی، عدم اتلاف سرمایه‌های ملی و مدیریت واردات برای حمایت از تولید و راهبری تولید نیز مدنظر متقاضیان است.

نماینده مردم بیجار تصریح کرد: همان‌طور که مجلس با ادغام وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی مخالفت کرد طرح انتزاع نیز چیزی شبیه به ادغام بخشی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در وزارت جهاد کشاورزی است.

بیاتیان تاکید کرد: اجازه دهید چارت تشکیلاتی و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط دولت به مجلس ارسال شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در عین حال از دولت خواست تا چارت سازمانی این وزارتخانه را هر چه سریعتر برای تصویب به مجلس ارسال کند.

پس از مطرح شدن درخواست مسکوت ماندن چهار ماهه طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت، صنعت،‌ معدن و تجارت، لاریجانی این درخواست را به رای مجلس گذاشت که از 258 نماینده حاضر در جلسه فقط 48 نفر با آن موافقت کردند.

 

نظر شما
ادامه