کد خبر: ۱۱۸۸
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
در میان گزینه های نظرسنجی بیشترین اقبال به سوی الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت بوده است. با این حال برخی از مسئولین و چهره های ماندگار نظرات دیگری دارند...

حکیم مهر -  با اخذ 200 رأی نظرسنجی در خصوص تغییر در ساختار سازمان دامپزشکی کشور به پایان رسید.

 

سؤالات نظر سنجی :

 

با کدام گزینه زیر موافقید ؟

 

1 -  پیوستن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت : 126 رأی / 63 درصد

 

2 -  تبدیل سازمان دامپزشکی به معاونت ریاست جمهوری : 46 رأی / 23 درصد

 

3 -  باقی ماندن سازمان دامپزشکی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی : 6 رأی / 3 درصد

 

4 -  هیچیک از گزینه های فوق تفاوتی در بهبود اوضاع سلامت نمی کند : 22 رأی / 11 درصد

 

گفتنی است پیش از این تعدادی از صاحبنظران و پیشکسوتان عرصه دامپزشکی کشورمان در این خصوص به اظهار نظر پرداخته بودند.

از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

1 -  دکتر تاج بخش / چهره ماندگار دامپزشکی : سازمان دامپزشکی کشور می تواند به وزارتخانه تبدیل شود و در دل وزارت جهاد کشاورزی بسیار آزرده شده است.

 

2 -  دکتر نادعلیان / چهره ماندگار دامپزشکی : تبدیل سازمان دامپزشکی به معاونت ریاست جمهوری بهترین مدل است و در غیراینصورت سنخیت کار دامپزشکی با وزارت بهداشت بیش از وزارت جهاد کشاورزی است.

 

3 -  دکتر بابامخیر / چهره ماندگار دامپزشکی : فی البداهه می توانم بگویم وضعیت کنونی برای سازمان دامپزشکی بهتر است.

 

4 -  دکتر نوروزی / رئیس سازمان دامپزشکی کشور : با الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت مخالفم و وضعیت فعلی را مناسب می دانم.

 

5 -  دکتر آراسب دباغ مقدم / عضو هیأت علمی و معاون دانشگاه علوم پزشکی : الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت به شرط آنکه استقلال آن حفظ شود و الحاق به ادغام تبدیل نشود مناسب است.

 

6 -  دکترعباسعلی مطلبی / رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران : الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت به مصلحت کشور نیست.

 

ضمناً چندی قبل بیش از هشتاد نفر از اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در نامه ای مشترک خواستار الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت شده بودند.

 

 

انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
یک همکار
|
-
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
0
0

ضمن تشکر از حکیم مهر به دلیل پرداختن به مسائل مهم دامپزشکی از جناب آقای دکتر مجتبی نوروزی خواهش می شود بنا بر مسئولیت حرفه ای خود به عنوان یک دکتر دامپزشک نظر اکثریت به قریب اتفاق دامپزشکانی را که در این نظر سنجی شرکت کرده اند مد نظر قرار دهند و این موضوع را در نظر داشته باشند که این صندلی به هیچ کس وفادار نبوده است. آنچه می ماند اندیشه و کردار نیک است. نگاه کنید که فقط سه درصد دامپزشکان با نظر شما مبنی بر الزام حتمی ماندن سازمان دامپزشکی کشور در وزارت جهاد کشاورزی موافقند و 97 درصد با این نظر جناب عالی مخالف هستند.
دکتر مرادی
|
-
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۱
0
0
باید این سازمان از دست دامپروری های جهاد باز پس گرفتهو به شان اصلی خود یعنی وزارت بهداشت ملحق شود چرا که در ازمونها جزو گروه پزشکی حساب شده ولی در استخدامی ها زیر رده کشاورزی حساب میشود
دکتر ارجمند
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۶
0
0
با الحاق به وزارت بهداشت شان و ارزش دامپزشکی ازبین خواهد رفت اولا پزشک ها بیشتراز دامپزشکها هستند و حق رای بیشتری خواهند داشت فرض کنید ریسس اداره یه پزشک باشه کسی که تو عمرش یکبار هم پاشو تو گاوداری نذاشته ببنید چه میشود!! من پیشنهاد میکنم سازمان دامپزشکی با سازمان محیط زیست ادغام و سازمان دامپزشکی و محیط زیست در حد وزارت یا معاونت ریاست جمهوری تشکیل بشه که در واقع محیط زیست با حیات وحش معنا می یابد و کاردامپزشک هم یک نوع حمایت از حق حیات حیوانات و ایجاد زندگی سالم برا انسانهاست
دکتردامپزشک
|
-
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۸
0
0
باعرض سلام وتشکراین اقدام صحیح ادغام دامپزشکی و وزارت بهداشت را به جامعه دامپزشکی کشور تبریک میگویم.
یک دامپزشک
|
-
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
0
0
با یاد خدا
از اظهار نظری مبنی بر اینکه چون تعداد پزشکان در وزارت بهداشت بیشتر از پزشکان است شأن دامپزشکان از بین خواهد رفت واقعا متأسف و متعجب شدم.

زیرا اولا هم اکنون کارکنان وزارت بهداشت ترکیبی بسیار متنوع از رشته های گوناگون علوم بیومدیکال از کارشناس مواد غذایی، داروساز، سم شناس، اپیدمیولوژیست، دکتر دامپزشک گرفته تا پزشک انسان است.

ضمن اینکه در ساختار اداری و سازمانی بهداشت که فرد نظر دهنده آن را با بیمارستان ها اشتباه گرفته اند!!! پزشکان حداقل در اکثریت قابل توجه نیستند.

زیرا که درآمد بخش خصوصی بسیار افزون تر است. همین اکنون بسیاری از پزشکان متعهد و متخصص حسرت می خورند که چرا
از همکاری دامپزشکان در کارهای تحقیقاتی
خود به دلیل دوری سازمانی محروم اند.

زمانی یکی از وزرای محترم سابق بهداشت و درمان گفته بود که دکتران دامپزشک از بهترین مدیران شبکه های منطقه ای بهداشتی کشور هستند.

از طرف دیگر هیچ دامپزشکی خواهان این نیست که سازمان دامپزشکی در ساختار
وزارت بهداشت و درمان مستحیل شود.

بلکه باید سازمان مستقل دامپزشکی در چهارچوب وزارت بهداشت قرار گیرد. مانند تجربه کشورهایی مثل کشور صنعتی ایتالیا که همه می دانند شباهتهای اجتماعی، فرهنگی و تاریخی عجیب و قابل توجهی با کشور ایران دارد و سالهاست در زیر نظر شخص وزیر بهداشت با استقلال و قدرت کافی مالی و اداری فعالیت می کند و از نظر بهداشت دام و مردم بسیار موفق است.

از این گذشته، شما در وزارت بهداشت با کسانی کار خواهید کرد که زبان علمی مشترک بهداشت، مقابله با بیماریها و تعصب به سلامت مردم را در ضمن حمایت کامل قانون و نیروی انتظامی را دارند.

امری که خبری قابل توجه از آن در وزارت جهاد کشاورزی نیست.
شما وضعیت اسف بار سازمان محیط زیست را چه از نظر حمایت از شکار بانان می بینید که چه مظلومانه با کمترین حقوق فعالیت می کنند و نمی توانند در مقابل شکارچیان قصاب مسلح بی وجدانی که فقط برای تفریح و خوشی خود حتی از کشورهای دیگر به ایران عزیز می آیند از خود دفاع کنند. وضعیت دامپزشکان هم که در سازمان محیط زیست معلوم است.

همچنین، این موضوع یعنی فعالیت سازمان
مستقل دامپزشکی در زیر نظر شخص وزیر محترم بهداشت به نفع دامداران زحمتکش و تلاشگر است.

زیرا غرامتهای مالی حذف دامهای آلوده آنها به سل و بروسلوز، آنفوانزای فوق حاد پرندگان و نیز نابودی شیر و گوشت مرجوعی از کارخانه ها حاوی انواع آنتی باکتریها، داروهای ضد انگلی، سموم ارگانوفسفره، هورمونها، مایکوتوکسینها حداقل با اعتبار مالی و همکاری بیشتری از طرف مجلس قابل تأمین است و از طرف دیگر یک تمرکز و هماهنگی کامل و همه جانبه در همه مسایل و امور بهداشتی اتفاق خواهد افتاد. انشاء ا..





با تقدیم احترام به همکاران محترم

ارجمند
|
-
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۹
0
0
همکار عزیز منظور من ار اکثریت بودن پزشکان نسبت به دامپزشکی بود در ثانی در کثر مراکز وزارت بهداشت روسای ادارات پزشک هستند مطمعن باشید هیچ وقت اجازه نمیدن یک دامپزشک مسوول شبکه باشه ویک سول به قول شما تو وزارت بهداشت اکثریت با پزشکان نیست اما تا حالا ار اون اکثریتی که مثال زدین کسی وزیر یا مسوول اداره کلی داشته ایم؟؟؟
رضا (دامپزشک)
|
-
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۹
0
0
با سلام
اگر هدف واقعا خدمت باشد (نه ریاست وبرتری جویی بین آقایان دکترها) ،بهترین راه حل و به صرفه ترین راه حل برای کشور ادغام دامپزشکی در بهداشت است اما متاسفانه مادیات و برتری جویی های مدرکی و خود برتر بینی بیشتر حکفرماست .
امیدوارم برای صلاح و رفاه مردم هر چه سریعتر اینکار صورت بگیرد تا حداقل در بیت المال مردم صرفه جویی و از موازی کاری کم شود .
ناصر
|
-
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۴
0
0
2
ali
|
-
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۸
0
0
man ba elhaghe sazmane dampezeshki be vezarate behdashy kamelan movafegh hastam chon dampezeshki kheyli elme vasii ast va mitavanad be onvane taje salamate keshvar bashad.dige doreye poz dadan madrak nis doreye khedmate.tu kharej ma vezarate dampezeshki darim
دکتر علی
|
-
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
0
0
با توجه به نضرات ارایه شده در بالا می بینید که کاملا حرف همکار محترم دامپزشک ما درست است زیرا تنها مخالفان این ادغام برخی از دکتران دامپزشک هستند آنهم با توجه به نظرات و دلایل انها فقط وفقط به دلیل از دست ندادن میز ریاست و منصب ،نه به هدف خدمت به خلق در حالیکه سایر رده های دامپزشکی که نقش پررنگتری در دامپزشکی دارند و متاسفانه دیده نمی شوند موافق این ادغام هستند .
saghar p
|
-
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۶
0
0
ای بابا خداییش وزارت جهاد ن اصلا در حد دامپزشکان نیست
دامپزشک متخصص
|
-
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
همانطور که میبینید تمامی آنهایی که پست اداری دارند با رفتن زیر نظر وزارت بهداشت مخالفند..................................
ملكي
|
-
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
0
0
دامپزشكان را از دست وزارت جهاد نجات دهيد تا ارزش دامپزشكي بعد از چندين سال مشخص گردد
باران
|
-
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
این آرزوی همه دامپزشکاس که برن زیر مجموعه وزارت بهداشت! اما کو گوش شنوا ؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
حمید رضا
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
من به آن دسته از عزیزان پیش کسوت که آردشان را ریخته و الکشان را آویخته اند پیشنهاد می کنم کمتر از این اظهار نظر های شخصی و نه جمعی استفاده کنند.
وجه ی هر رشته ی تحصیلی بیانگر کیفیت آموزش خدمت رسانی در دسترس بودن و ایجاد ساز بستر شغلی در میان فارغ التصیلانش می باشد درست مانند نوعی تبلیغ برای عرضه و تقاضای محصول.
آقایان سال هاست که دامپزشکی خار و ذلیل و انحصاری و کم رنگ شده چون ساختار و چارت علوم دامپزشکی شباهت یا تطبیق بلافصلی با وزارت بهداشت و درمان دارد و کار رده های دامپزشکی هم در خصوص بهداشت و در مان است البته در سطح پروتئینی جامعه؛ نظر به پیشبرد تحقیقات پزشکی و دامپزشکی ارتباط تنگاتنگ این دو گروه رشته بر خلاف نظر تنگ نظران سود جو، اکثریت رده های دامپزشکی صلاح بر ادغام تعاملی بر مبنایی مشخص و شفاف را دارند که طی آن حقوق رده های گروه پزشکی و گروه دامپزشکی تاکید می کنم گروه دامپزشکی از هر حیث محترم شمرده شود و این امر علاوه بر پیشبرد تحقیقات زیر بنایی و مکمل روند حرکت پزشکی و دامپزشکی کشور را تعامل ساز گسترده تر و اقتصادی تر می سازد. وقتی برای تلف کردن نداریم دست به کار شوید تا پیشرفت ها را نظاره گر باشیم و از سخن بکاهیم و به عمل اضافه کنیم. حمیر رضا
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
0
0


جالب است که استاد محترم جناب آقای دکتر بابا مخیر فی البداهه وضعیت کنونی سازمان دامپزشکی را در وزارت جهاد کشاورزی بهتر دانسته اند.

ولی بیانیه 83 نفر از اساتید محترم دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را مبنی بر جدایی از وزارت جهاد کشاورزی و الحاق به وزارت بهداشت را نیز امضا نمودند!

n
|
-
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
0
کاش می شد به جای در نظر گرفتن پست و مقام به فکر جوان هایی بود که دارای هوش و استعداد و پشتکار بالایی هستند ولی متا سفانه در این بین نابود می شوند. جوانهایی که می تونند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کنند فدای خود خواهی های عده ای نا آگاه و بیگانه باحرفه دامپزشکی می شوند که بدبختانه جز به پست و مقام یه چیز دیگری نمی اندیشند.
دکتر رسولی نیا
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
0
0
سلام
نظر دکتر مخبر دزفولی چهره ماندگار رو هم بپرسین.چرا ایشون که در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستن کاری نمیکنن؟؟!!!!!
امضائ محفوظ
|
-
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
0
اگر سیستم انتخاب مدیران کل دامپزشکی به همان روال فعلی بماند فرقی نمیکند زیر نظر کدام وزارت خانه باشیم
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
0
هر کاری میخواهید بکنید بکنید فقط سایه این مدیر کلهایی را که ............... از سر دامپزشکی بردارید
یک دانشجو
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
0
0
آخه این آقایون که اصرار دارن دامپزشکی زیرنظر وزارت کشاورزی باشه چه هدفی رو دنبال میکنن و... آخه چه وجه تشایه و سنخیتی بین این دو رشته هست
نداشریفی
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
0
0
به نظرمن پیوستن به وزارت بهداشت
ناصردانشجو
|
-
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
0
رشته دامپزشكي هيج ارتباطي با درسهاي گياهي وزارت جهاد كشاورزي ندارد از ابتدا بايد دامپزشكي زير
نظر وزارت بهداشت بود اينكه تابه حال زير نظر كشاورزان بوده جاي تعجب است
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
چرا دکتر مشکات خود را بی خبر از مخالفت تقریبا اکثریت قریب به اتفاق دامپزشکان (97 درصد) با باقی ماندن در وزارت جهاد کشاورزی نشان می دهد؟
آیا نمی داند که به هر حال رفتنی است و فقط ..... تاریخی را برای خود به یادگار می گذارد؟...........................
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
0
0
سلام چه فرقی می کند از چاله دربیاییم بیافتیم چاه.بهتر است مستقل باشیم زیر نظر ریاست جمهوری.دامپزشکان خودشان عرضه بالایی در اداره کردن خود دارند
دانشجو ذامپزشکی
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
0
0
از دکتر محمدعلی راد هم نظر خواهی کنید...
h
|
-
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
0
1
دانشجو
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
0
واقعا جای تعجب داره آخه دامپزشکی چه ربطی به جهاد کشاورزی داره یعنی مظلومی تا این حد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
0
به امید روزی که دامپزشکی جایگاه و اهمیت بهداشتی خودشو پیدا بکنه و این مهم شاید تنها با قرارگیری در چارچوب وزارتخانه ای بهداشتی محقق شود و نه در وزارتخانه ای تولید محور که مسلما و منطقا تولید گوجه و خیار در آن به مراتب بیشتر از بیماری ها دارو و درمان اهمیت دارد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
0
0
دامپزشکی تا ابد همینی که هست میمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
بنده معتقدم پیشگیری قبل ازدرمان مفهوم اصلی آن به دامپزشگی برمیگردد اگربخواهیم انسان سالم داشته باشیم بایددام سالم وفراورده های گوشتی وغذایی سالم داشته باشیم واین درحیطه دامپزشگی است نه پزشگی اگردولت کارخانه ها وصنایع مرتبط بافراورده های غذایی رامجبورکندکه زیرنظردامپزشگان فعالیت کنند سلامت جامعه راتظمین کرده است حتی بعنوان مثال به یک ماهی فروش اجازه فروش محصولش رابدون مهردامپزشگی پای فاکتورش نباید بدهد
دانشجوی دکتری دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
به نظر من باید دامپزشکی از زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی خارج شود تا شان و منزلت خود را به دست آورد...
ح س
|
Finland
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
سازمان دامپزشکی باید پاسخگوی مردم ایران درقبال ضررهائی که به سلامت مردم زده است باشد و مسئولین ان به دادگاه معرفی شوند ( باعدم اجرای ماده 19 ودادن نظارت بهداشتی به کارفرمایان)
ح ط دکتر دامپزشک خصوصی بدبخت
|
Finland
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
در مدت 15 سال که دربخش خصوصی مشغول کار بودم جز ............. سازمان دامپزشکی به مردم چیزی ندیدم
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
خمیر مرغ نوش جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
سازمان دامپزشکی باید یا به وزارت خانه جدا تبدیل شود یا زیر نظر وزارت بهداشت قرار گیرد واقعا هیچ ربطی بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
سوسیس و کالباس با طعم اندرونه های مرغی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
سازمان دامپزشکی با عدم اجرای ماده 19 نشان داد که به سرمایه داران بیشتر اهمیت میدهد تا جان مردم
نظر شما
ادامه