کد خبر: ۱۱۹۰۲

حکیم مهر - تاکنون 100 میلیارد تومان از رقم پیشنهادی 180 میلیارد تومانی برای حمایت از صنعت میگو اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود مابقی آن نیز به‌زودی اختصاص پیدا کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: بهره‌مندی از بسته حمایتی میگو باعث شد که تولید این محصول در سال جاری از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار شود.

غلامرضا رازقی افزود: با توجه به آنکه هنوز پرورش میگو در استخرها ادامه دارد، هنوز جمع‌بندی نهایی از میزان تولید در سال جاری انجام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که میزان آن از رقم قابل ملاحظه‌ای برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات مربوط به بسته حمایتی میگو به مرور به سیستم تزریق می‌شود، به‌گونه‌ای که از 180 میلیارد تومانی که توسط سازمان شیلات پیشنهاد شده بود، دولت حدود 100 میلیارد تومان را اختصاص داد.

رازقی ادامه داد: 80 میلیارد تومان مابقی نیز به مرور به سیستم تزریق خواهد شد.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه بیماری لکه‌سفید میگو در سایت پرورشی گواتر سیستان و بلوچستان امسال وجود داشت، اما کاهشی چشمگیر در میزان تولید کلی به‌وجود نیامد.

جلوگیری از ورود میگوهای آلوده به لکه‌سفید به بازار

این مقام مسئول یادآور شد: برای آنکه موازین بهداشتی رعایت شود، از ورود میگوهای آلوده به لکه‌سفید به بازارها جلوگیری شد.

رازقی تأکید کرد: در حالی که تولید در کنار بیماری از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، اما از ورود میگوهای بیمار به بازارها جلوگیری شد.

وی در پایان اظهار داشت: در راستای توسعه صنعت آبزی‌پروری، پرورش ماهیان اقتصادی ازجمله تیلاپیا در سال 92 به‌صورت انبوه آغاز می‌شود؛ بنابراین سال آینده برای این صنعت درخشان پیش‌بینی می‌شود.

 

برچسب ها: میگو، لکه سفید،
نظر شما
ادامه