کد خبر: ۱۱۹۱۱

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اصفهان، چناران، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی

 

در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان محقق می‌شود:تدوین برنامه میان مدت پیشرفت جهادی در قالب 15 پروژه


معاون اداری وپشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از تدوین برنامه میان مدت پیشرفت جهادی در قالب 15 پروژه دامپزشکی استان در سال جاری خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، دکتر شهرام موحدی اظهار داشت: بسته مربوط به سند راهبردی برنامه میان مدت پیشرفت جهادی «مدیریت عملکرد» در این اداره کل برای سال‌های 92 ـ 91 در قالب15پروژه و 60 اقدام طی سال 90 توسط کمیته ای با این عنوان تدوین شد.
وی در ادامه یکی از مبانی اصلی تدوین برنامه پیشرفت جهادی را بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم پیشرفت در کشور و به خصوص بیانات مهم ایشان در دیدار دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد دانست و گفت: ایشاندر این دیدار فرمودند بحثی که برای الگوی پیشرفت می‌کنیم برای این نیست کهمی‌خواهیم پیشرفت را آغاز کنیم، پیشرفت از انقلاب آغاز شده به این معناست که با بحث نظری و تعریف شفاف و ضابطه‌مند از پیشرفت، قصد داریم یک باور همگانی در درجه اول دربین نخبگان بعد همه مردم به وجود بیاید که بدانند دنبال چه هستیم و به کجامی‌خواهیم، برسیم و بخش‌های گوناگون نظام بدانند چه کار باید بکنند.
موحدی در ادامه با اشاره به بیان اهمیت‌ها و ضرورت‌های اجرای برنامه میان مدت پیشرفت جهادی، ارتقای سطح تفکر راهبردی و ضرورت توجه به فرهنگ برنامه‌مداری و هدف‌گرایی را از شاخصه‌های اصلی آن دانست.
ایشان اعضای کمیته راهبری برنامه پیشرفت جهادی«مدیریت عملکرد» را 7 نفر اعلام کرد وگفت:این اعضاء شامل معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی(رییس کمیته) رؤسای ادارات امور عمومی وامور مالی، کارشناسان طرح وبرنامه، ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات و تحول اداری این اداره کل(اعضای کمیته)می باشند.
 وی افزود: تدوین و اجرای برنامه‌ها با بهره‌گیری از فرهنگ جهادی و ایجاد نظام مبتنی برفرهنگ و پیشرفت جهادی با بهره‌گیری از سیستم‌های نوین مدیریت و توسعه نگاه علمی می‌توانند از محورهای عمده دیگر برنامه پیشرفت جهادی باشند.
موحدی با بیان اینکه مبانی نظری برنامه پیشرفت جهادی بر اساس نظریات معمول، نوین و کلیدی علم مدیریت گرفته شده است، ادامه داد: برنامه پیشرفت جهادی به طور مشخص نظریاتی مانندنظریه سیستم‌ها، نظریه سازمان یادگیرنده، یادگیری سازمانی، تفکر راهبردی و مدیریت عملکرد را شامل می‌‌شود و از طرفی رویکرد و جهت‌گیری‌های این معاونت در اجرای ابعاداقدامات میان مدت برنامه پیشرفت جهادی نیز منطبق بر برخی مدل‌های کلیدی توسعه مدیریت و سرمایه و منابع انسانی شامل مهندسی همزمان، یادگیری حین عمل،پروژه‌مداری، کارگروهی و همچنین اجرای برنامه های فوق است.
معاون اداری وپشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: اقدامات، فعالیت‌ها و طرحی‌هایی که در قالب برنامه پیشرفت جهادی به عنوان اولویت‌های راهبردی این معاونت تدوین شده است از دل سه محور اصلی در اداره کل دامپزشکی استان یعنی چالش‌ها و مسائل مهم ، وضع موجود دستگاه والزامات و تکالیف قانونی همچنین دیدگاه‌ها و برنامه‌های مقام عالی وزارت جهادکشاورزی احصا شده است.
وی گفت: همچنین اولویت‌های احصا شده منجر به شناسایی،طراحی و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات کوتاه مدت و تنظیم برنامه راهبردی میان مدت در قالب برنامه پیشرفت جهادی شده است.

----------------------------------

 

تشکیل گشت مشترک بازرسی از رستورانهای شهرستان چناران


به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان چناران گشت مشترک بازرسی از رستورانهای شهرستان چناران شروع بکار کرد .
 مسئول نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان چناران در این خصوص گفت : هدف از این  گشت مشترک  که با همکاری بازرسین واحد نظارت شبکه دامپزشکی چناران ،  شبکه بهداشت و درمان و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان صورت می گیرد ، ارتقاء سطح نظارت بهداشتی  بر  رستورانهای شهرستان ، جلوگیری از موازی کاری ادارات و تسریع دربرخورد قانونی با تخلفات مشاهده شده می باشد . آقای مهندس قربانی با اشاره به نزدیکی شهرستان چناران به مشهد مقدس و عبور جمع کثیری از زوار از این شهرستان بر لزوم ارتقاء سطح بهداشتی رستورانهای موجود تاکید کرد و گفت : در حال حاضر 7 رستوران در مسیر جاده اصلی شهرستان موجود می باشد و از ابتدای سال جاری تا کنون 190 مورد بازرسی از رستورانهای شهرستان صورت گرفته است.

-----------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:
در دهه فجر دو پروژه احداث آزمایشگاه و درمانگاه دامپزشکی کلنگ زنی می شود


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:در ایام ا... دهه فجر مبارک فجر،عملیات احداث دو واحد درمانگاه و آزمایشگاه دامپزشکی در شهرستان های تازه تاسیس خوسف و زیرکوه آغاز می شود.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی،دکتر محمدعلی رضایی افزود:پیش بینی اعتبار اولیه مورد نیاز برای ساخت این دو مرکز یک میلیارد و 800 میلیون ریال می باشد.وی گفت:ساخت این دو مرکز با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی و افزایش پوشش بهداشتی دام و طیور در شهرستان های یاد شده می باشد.دکتر رضایی تصریح کرد:کاهش وابستگی به مرکز استان و سایر شهرستان ها در ارایه خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی،افزایش سطح و تنوع خدمات قابل ارایه به مراجعان و تکریم ارباب رجوع از مهمترین اهداف ساخت این دو مرکز بهداشتی و درمانی می باشد.وی گفت:هر یک از این دو پروژه با زیربنایی بالغ بر 150 متر مربع و طی سه سال احداث و تجهیز خواهد شد.

-------------------------------------

 

هم زمان با سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی:
60 مرکز خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی در آذربایجان غربی خدمات رایگان ارائه میدهند


در اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر هم زمان با سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی 60 مرکز دولتی و غیر دولتی دامپزشکی در مناطق روستایی و عشایری استان آذربایجان غربی خدمات رایگان دامپزشکی ارائه می دهند.

با توجه به برنامه های مصوب کمیته روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی و به مناسبت 12بهمن سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر  ، 60 اکیپ دولتی و غیر دولتی دامپزشکی ( اعم از مطب ، درمانگاه ، بیمارستان ، مرکز مایه کوبی و ... ) در مناطق روستایی و عشایری استان آذربایجان غربی خدمات دامپزشکی در امر واکسیناسیون ، معاینه و ویزیت دامها بصورت رایگان ارائه می گردد .

 

نظر شما
ادامه