کد خبر: ۱۱۹۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - به گزارش دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان دامپزشکی کشور، با اجرای ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری، تشکیلات تفصیلی سازمان دامپزشکی کشور توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ابلاغ شد.
دکتر سید محمود حاج اکبری مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در این باره گفت: تشکیل چهار دفتر تخصصی جدید و تغییر جایگاه و حوزه وظایف چند دفتر دیگر از ویژگی‌های این ساختار جدید است که تشکیلات تفصیلی سازمان دامپزشکی کشور مشتمل بر سه معاونت، یک مرکز، یازده دفتر، دو اداره کل و دو مدیریت است که در این تشکیلات حوزه مطالعاتی و تخصصی سازمان به صورت قابل ملاحظه ای تقویت شده است.
وی اضافه کرد: در ساختار جدید تشکیلات سازمان دامپزشکی کشور تعداد چهار واحد اداری جدید شامل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، دفتر مطالعات و ارزیابی مخاطرات غذا، دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی، دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و اموربین‌الملل و مدیریت پدافند غیرعامل با توجه به شرایط روز در پاسخ به نیاز‌های موجود و در راستای توسعه خدمات ایجاد شده است.
همچنین تغییرات دیگری نیز در جایگاه و حوزه وظایف واحد‌های دیگر ایجاد شده است که اداره کل امور اداری رفاه و پشتیبانی، دفتر برنامه، بودجه و مطالعات اقتصادی، دفتر قرنطینه و امنیت زیستی، مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی برای تقویت توان تخصصی سازمان دامپزشکی کشور ایجاد شده است.
حاج اکبری با اشاره به اینکه تشکیلات تفصیلی قبلی سازمان دامپزشکی کشور مصوب تیر ماه 1375 بود، افزود: تمام پست‌های سازمانی که به این سازمان ابلاغ شد به گونه ای طراحی شده است که پست ها  جزء مشاغل حاکمیتی محسوب می‌شوند و زمینه برای اصلاح فرآیند‌ها و ایجاد سازمانی چابک، تخصصی و مقتدر فراهم شده است.
وی افزود: بر اساس ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری، تشکیلات تفصیلی دستگاه‌های اجرائی باید در چارچوب الگوها، ضوابط و شاخص‌هایی که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، تهیه و به تصویب هیات وزیران رسانده و اصلاح شود. از سوی دیگر، به‌روز شدن ساختار و تشکیلات تفصیلی سازمان دامپزشکی کشور به‌عنوان یکی از ارکان حاکمیت دولت در عرصه سلامت عمومی و امنیت غذایی و تغییر وسیع جمعیت هدف خدمات دامپزشکی از جمله توسعه دامداری‌ها، مرغداری‌ها و مراکز تکثیر و پرورش آبزیان و نیز پرورش گونه‌های جدید حیوانات از جمله شترمرغ، بوقلمون، کرکودیل از یک سو و توسعه صنایع وابسته به دام همانند افزایش شمار کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، مراکز بسته‌بندی فرآورده‌های دامی از سوی دیگر، ضرورتی انکارناپذیر است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس موضوع تغییر تشیکلات تفصیلی سازمان در چند سال گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفت و طی دو سال و با تشکیل کار گروه‌های کارشناسی و اخذ نقطه نظرات صاحب نظران شاغل در سازمان و بخش غیردولتی به‌طور جدی پیگیری و تمام جزئیات آن با دقت و وسواس زیاد در بیش از 50 جلسه کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
گفتنی است سازمان دامپزشکی کشور تاکنون فاقد یک ساختار منسجم و مستقل حتی در قالب یک دفتر برای رسیدگی به امور حیوانات خانگی و به طور کلی حیوانات کوچک بوده است!

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضا
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
0
0
سلام ... لطفا ایمیل خود را چک نمایید از استان مرکزی مطلبی را گذاشتم ........ نظام دامپزشکی استان طبق قانون نظام جامع دامپروری صدور پروانه را انجام می دهد اما اداره کل دامپزشکی هر روز مشکلاتی را برای نظام ایجاد می نماید رییس نظام استان اخیرا دکتر رضای پور شده است
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
0
0
در مورد الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت کاری بکنید اینها نان و آب نمیشه
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
0
0
ما که از دامپزشکی خیر ندیدیم با حقوق 600 هزار تومنی چجوری زندگ کنیم حداقل به وزارت بهداشت ملحق بشه که حقوق ما هم بالاتر بره و بتونیم زندگی کنیم
دامپزشک
|
-
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
0
0
تا اونجایی که من یادمه تا 10 12 سال پیش که ما فارغ التحصیل شدیم قانون سازمان این بود که حداکثر مرخصی آموزشی 6 ماه بود و عملا فقط افراد خاصی با اجازه رییس سازمان فرصت تخصص گرفتن (دوره 5ساله) را پیدا کردند حالا ظاهرا یک شغل گیاه خواری برای آنها ایجاد کرده اند یعنی دور بودن از زحمت کار اجرایی و مطالعه در مورد مخاطرات غذا که در استانداردهای بین المللی و ملی آمده است و حتما حقوق هیات علمی را نیز به آنها خواهند داد.درحالیکه مبارزه با مخاطرات غذا کار اجرایی محکم در سطح فیلد می خواهد.نظیر این مراکز را در وزارت بهداشت نیز داشته ایم مثل دفتر بهبود تغذیه که با تعطیل شدنش هیچ اتفاقی هم نیفتاد
کارشناس
|
Iraq
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
تورو خدا به بهداشت ملحق شوید تااز این فلاکت در بیاییم
نظر شما
ادامه