کد خبر: ۱۲۰۰۹

حکیم مهر - استفاده از هورمون در جیره غذایی و یا در مراحل مختلف رشدی مرغ‌ها مردود است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: برخی از مردم تصور می‌کنند که مرغ‌های تولیدشده در کشور هورمونی بوده و به سلامتی آنها آسیب وارد می‌کند. در حالی که استفاده از هورمون منسوخ بوده و به هیچ‌عنوان این سازمان این فرضیه را تأیید نمی‌کند.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: حتی در جیره غذایی مرغ‌ها نیز از موادی به نام هورمون استفاده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران استفاده از موادی برای افزایش رشد مرغ‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

گفتنی است، بسیاری از متخصصان صنایع غذایی نیز در این باره توضیحات مختلفی را بارها و بارها در مطبوعات و رسانه‌ها عنوان کردند؛ به‌گونه‌ای که دکتر آراسب دباغ مقدم در این باره می‌گوید: در صنعت مرغداری ایران برای رشد مرغ‌ها به هیچ‌عنوان از هورمون استفاده نمی‌شود.

وی می‌افزاید: استفاده نکردن از هورمون به این معنی نیست که نظارت و کنترل بیشتر در این عرصه وجود دارد یا اینکه مرغدار به‌دلیل احساس مسئولیت این کار را انجام نمی‌دهد، بلکه به‌دلیل گران بودن آن است و استفاده از آن در صنعت مرغداری با توجه به قیمت مرغ به صرفه نیست. چرا که در کنار آن هزینه‌های دیگری ازجمله تغذیه، آب، برق، بهداشت محیط و... نیز مطرح است.

دباغ مقدم همچنین خاطرنشان می‌کند: استفاده از هورمون گرچه در کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا برای رشد سریع مرغ رایج بود، اما از سال 1960 به بعد در اروپا استفاده از هورمون منع شده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه