کد خبر: ۱۲۰۱۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرج، نیشابور و خراسان شمالی

 

برخورد قانونی با یک واحد متخلف عرضه کننده مرغ غیر بهداشتی در شهرستان کرج


در راستای اجرای دستورالعملهای بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بر اماکن عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی و بر اساس گزارشات واصله، کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان کرج به یک واحد عرضه مرغ کشتارشده واقع در منطقه شاهین ویلای آن شهرستان که اقدام به قطعه بندی و توزیع مرغ به صورت غیر بهداشتی می نمود مراجعه و ضمن برخورد قانونی و معرفی واحد متخلف به مراجع ذی صلاح، متصدی واحد مذکور با دستور مقام قضایی به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی محکوم گردید.

------------------------

 

آزمایشگاه و داروخانه دامپزشکی شهرستان نیشابور افتتاح شد

با حضور معاون استاندار وفرماندارشهرستان، نماینده مردم شریف نبشابور در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولین ادارات، مجموعه ی داروخانه و آزمایشگاه دامپزشکی در شهرستان نیشابور افتتاح شد.
دکترعلی سلیمانی رییس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن اعلام این خبرگفت: این مجموعه که با استفاده از 800 میلیون ریال اعتبارات و تسهیلات طرح توسعه کشاورزی و یک میلیارد و نهصد میلیون ریال آورده ی شخصی احداث گردیده گام مفید و موثری در راستای افزایش و ارتقاء سطح تولید ملی و همچنین حفظ تولیدات دامی شهرستان نیشابور می باشد.
وی افزود: شهرستان نیشابور با تولید سالانه   8300 تن گوشت قرمز، 9000 تن گوشت مرغ ، 150000 تن شیر و 140000 تن عسل، قطب مهم دامداری در شرق کشور محسوب گردیده و احداث مجموعه های خدماتی مشابه تاثیرمهمی در ارتقاء کیفیت تولیدات دامی داشته و افزایش سطح تولید را درپی خواهد داشت.

-------------------------

 

در خراسان شمالی
دامپزشکی خدمات خود را به پیشخوان واگذار کرد


دامپزشکی خراسان شمالی بخشی از خدمات خود را به دفتر پیشخوان دولت واگذار کرد.
در مراسمی که در دفتر پیشخوان میدان دولت این شهر برگزار شد، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: واگذاری خدمات دامپزشکی به دفاتر پیشخوان دولت در راستای تسهیل در خدمات‌رسانی به متقاضیان صورت می‌گیرد.

علی‌اصغر شریفی با اشاره به اهداف و نتایج برون‌سپاری خدمات دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان از واگذاری این خدمات در قالب‌های مختلف از جمله دفاتر پیشخوان استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح همچنین رضایتمندی مردم افزایش و سبب کاهش تصدی‌گری‌های دولت می‌شود.

به گفته شریفی، خدمات دامپزشکی خراسان شمالی به 10 دفاتر پیشخوان سطح استان واگذار شده و این خدمات از سوی این دفاتر به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: اکنون 16 خدمات در قالب دفاتر پیشخوان خراسان شمالی به جامعه هدف دامپزشکی در حال ارائه است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی ابراز داشت: براساس قراردادها، متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی گفت: اکنون خدمات ارائه شده در این مراکز طی هشت روز انجام می‌شود که برای ارائه این خدمات پیش از ارائه در دفاتر پیشخوان، حدود یک‌ماه زمان صرف می‌شد.

در این آیین، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری خراسان شمالی و همچنین شماری از مسئولان شرکت داشتند.

 

نظر شما
ادامه