کد خبر: ۱۲۰۲۷
حکیم مهر - رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی از تولید واکسن تزریقی فلج اطفال برای اولین بار در کشور در این موسسه خبر داد.

دکترهادی فامیل قدکچی گفت: بر اساس الگویی که سازمان WHO برای مبارزه با بیماری ها ارائه کرده است این موسسه تولید انواع واکسن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در زمینه تولید واکسن فلج اطفال تا چند سال پیش این واکسن ها دو ظرفیتی بوده و امسال اعلام شده که باید بر روی واکسن تزریقی این بیماری کار شود.

فامیل قدکچی خاطر نشان کرد:امیدواریم مرحله تولید این واکسن به زودی به اتمام برسد و شاهد عرضه انبوه این واکسن به بازار برای مبارزه با این بیماری باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور در زمینه تولید واکسن خوراکی فلج اطفال به خود کفایی رسیده و می تواند تمامی نیازهای خود را در داخل کشور تامین کند.

رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی در زمینه صادرات این واکسن به سایر کشورها گفت: در سال های اخیر این واکسن به برخی از کشورهای همسایه صادر می شد اما به علت برخی شرایط ایجاد شده این امر متوقف شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به صادرات واکسن ضد مارگزیدگی و عقرب گزیدگی از مبادی غیر رسمی کشور به آمریکا خبر داد و افزود: به علت برخی تحریم ها امکان ندارد این واکسن از مبادی رسمی از کشور خارج شده باشد

فامیل قدکچی در پایان گفت: استفاده آمریکا از این واکسن ها نشان از کیفیت بالای این واکسن دارد و بیانگر این است که کشور ایران در زمینه دانش تولید واکسن به سطح مناسبی دست یافته است وعلاوه بر این این واکسن ها به این کشور چند برابر قیمت تولید شده در ایران فروخته شده که باعث ارز اوری به کشور می شود .

 

نظر شما
ادامه