کد خبر: ۱۲۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: بیش از 90 درصد وظایف شرکت پشتیبانی امور دام قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

هدایت اصغری اظهار کرد:‌ شرکت پشتیبانی امور دام با توجه به وظایف و اساسنامه خود یکی از زیر ساخت‌های حساس و مهم بوده که برای اجرای بهتر، در قالب طرح " تمرکز وظایف مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی " از وزارت تجارت سلب و به وزارت کشاورزی ملحق شد.

وی افزود: بسیاری از وظایف شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه‌های تولید، تامین و توزیع علوفه، ذخیره‌سازی و توزیع گوشت، مرغ و تخم‌مرغ و تنظیم بازار می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود که در این صورت ضمن اجرای اصل 44 قانون اساسی، وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند در قالب نهادی نظارتی بر اجرای دقیق و صحیح این وظایف نظارت کند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ‌ تخم‌گذار با اشاره به ایجاد ثبات نسبی در بازار تخم‌مرغ کشور پس از واگذاری به این اتحادیه، عنوان کرد: برای تولید 83 هزار تن تخم‌مرغ مورد نیاز، ماهانه به 200 تن نهاده نیاز داریم.

اصغری ادامه داد: مدیریت تولید جوجه یک‌روزه یکی دیگر از وظایف مهمی است که می‌تواند پس از الحاق شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی، توسط بخش خصوصی اجرا شود و اگر دولت ارز مورد نیاز برای واردات نهاده را تامین کند، می‌توان ضمن کاهش هزینه تولید، قیمت این محصولات را کاهش داد و به اهداف تعیین شده در سال آینده که تولید 900 هزار تن تخم‌مرغ است، دست یافت.

وی گفت: بخش خصوصی پس از پذیرفتن وظایف محوله، باید گزارشات منظم و ادواری خود را به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نهاد متولی و ناظر ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، پس از بررسی و تصویب مواد پنج‌گانه طرح انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی در جلسه روز سه‌شنبه - 24 بهمن ماه - به دلیل تغییرات طرح مذکور و جامع نبودن نام فعلی آن، این طرح به عنوان "طرح تمرکز وظایف مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی" تغییر نام یافت.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمداحمدی
|
-
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
0
0
به نظرمن خصوصی سازی درموردشرکتهایی که کارکنترل بازارراانجام می دهنداشتباه است چون ماالان دولت مستقیمن حمایت می کندمشکل داریم وای به روزی که حمایت نکندبه نظرمن هزینه پرسنل وایاب زهاب شرکت راخودش تامین می کند وبارمالی زیادی برای دولت نداردودرضمن خیلی هابی کارمیشوند
نظر شما
ادامه