کد خبر: ۱۲۰۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه از نظر شهرداری تهران کشتن سگ با گلوله کار درستی نیست افزود: هم اکنون شش اکیپ زنده گیر سگ در تهران فعال است و ضمن خفت گیری سگ‌ها آنهایی را که بیماری داشته و یا ولگرد هستند اتلاف کرده و سایر سگهایی که قابل نگهداری هستند در کمپی در کرج نگهداری، پلاک گذاری و پس از آن مورد استفاده قرار می‌گیرند...
حکیم مهر - رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از شبانه روزی شدن مبارزه با موش در پایتخت خبر داد و گفت: 10 اکیپ تیرانداز شب‌ موش‌های تهران را هدف می‌گیرند.

محمد هادی حیدرزاده با اشاره به اینکه پیش از این مبارزه با موش در پایتخت به صورت شیمیایی انجام می‌شد، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مبارزه با موش در تهران در ساعات روز به صورت شیمیایی در ساعات شب با کمک اکیپی از تیراندازان حرفه‌ای و با استفاده از تفنگ بادی انجام می‌شود و بدین ترتیب مبارزه با این جانور موذی شبانه روزی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 10 اکیپ تیرانداز حرفه‌ای موشهای تهران را هدف می‌گیرند، افزود: در نظر داریم بر اساس برنامه نرم افزاری که محل موشهای تهران را شناسایی کرده است تا پایان سال تعداد این اکیپ‌ها را به 40 اکیپ افزایش دهیم.

تیراندازی به موش‌های پایتخت

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمامی این اکیپ‌ها مجهز به تفنگ‌های بادی با دوربین‌های مادون قرمز هستند گفت: استفاده از این تیم‌ها می‌تواند هم میزان اتلاف موشها را مشخص کند و هم اینکه در کاهش استفاده از سموم موثر است.

به گفته وی تنها طی دو ماه گذشته 2205 لاشه موش با استفاده از اکیپ‌های تیرانداز اتلاف شده است.

وی در خصوص لاشه موشهای اتلاف شده نیز گفت: لاشه این موشها یا در زباله سوز بیمارستان‌ها سوزانده می‌شود و یا آنکه در محلی جداگانه در کهریزک که مورد آهک پاشی قرار گرفته است دفن بهداشتی می‌شود.

تنها طی دو ماه گذشته 2205 لاشه موش با استفاده از اکیپ‌های تیرانداز اتلاف شده است.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه مهمترین مشکل تهران در زمینه جانوران جونده «رت نروژی» است گفت: این جانور از کشورهای خارجی و از طریق بنادر وارد کشور شده و عمده آنها رت قهوه‌ای و پس از آن رت مشکی است که مشکل این جانوران در خیابان‌هایی مانند ولیعصر که دارای تعداد زیادی اغذیه فروشی هستند به خوبی دیده می‌شود که در تلاشیم تا با ساماندهی این اغذیه فروشی‌ها از تعداد این جانوران جونده بکاهیم.

مقابله شیمیایی با موش‌های پایتخت

وی از ارائه لایحه‌ای به شورای شهر تهران در خصوص تشکیل شورای عالی مبارزه با جانوران شهری خبر داد و گفت: این لایحه تا پایان سال جاری تقدیم شورای شهر می‌شود و در آن دیده شده است تا با هماهنگی بین بخشی موضوع جانوران موذی در تهران مدیریت شود.

به گفته وی سازمان‌های دخیل خصوصا وزارت بهداشت در خصوص برخورد با جانوران موذی از جمله موش، منفعلانه عمل می‌کنند که باید در این خصوص تجدیدنظر کنند.

مبارزه با موش در تهران به دو صورت شیمیایی و با استفاده از تفنگ بادی در حال انجام است و آمارها نشان می‌دهد وضعیت جمعیت موش در پایتخت رو به کاهش است که امیدواریم با حل مشکل صنوف تولید کننده زباله‌های مواد غذایی این روند بهبود یابد.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در عین حال از نهایی کردن معاهده‌ای در خصوص موش با سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: در صورت تایید نهایی این معاهده سازمان بنادر موظف می‌شود شاخص‌هایی در خصوص پهلو گرفتن کشتی‌ها در بنادر ایران را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با موش در تهران به دو صورت شیمیایی و با استفاده از تفنگ بادی در حال انجام است گفت: آمارها نشان می‌دهد وضعیت جمعیت موش در پایتخت رو به کاهش است که امیدواریم با حل مشکل صنوف تولید کننده زباله‌های مواد غذایی این روند بهبود یابد.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچ آماری از جمعیت موش در تهران وجود ندارد از تدوین توافق نامه‌ای با دانشگاه شهید بهشتی برای تخمین زدن جمعیت موشهای پایتخت خبر داد و گفت: با نهایی شدن این توافق نامه موشهای پایتخت سرشماری می‌شوند که این امر می‌تواند در برنامه‌های آتی مبارزه با این جانوران بسیار موثر باشد.

آغاز خفت‌گیری سگ‌های پایتخت

وی به موضوع سگ در تهران اشاره کرد و گفت: برای اولین بار بحث زندگی سگ‌ها در تهران با کمک یک پیمانکار زیر مجموعه سازمان دامپزشکی آغاز شده است.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه از نظر شهرداری تهران کشتن سگ با گلوله کار درستی نیست افزود: هم اکنون شش اکیپ زنده گیر سگ در تهران فعال است و ضمن خفت گیری سگ‌ها آنهایی را که بیماری داشته و یا ولگرد هستند اتلاف کرده و سایر سگهایی که قابل نگهداری هستند در کمپی در کرج نگهداری، پلاک گذاری و پس از آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آغاز خفت‌گیری سگ‌های پایتخت

به گفته وی در حریم شهر تهران نیز بر اساس مجوزی که از سوی فرمانداری تهران صادر شده است موضوع اتلاف سگ‌های ولگرد در دستور کار شهرداری تهران است.

آغاز خفت‌گیری سگ‌های پایتخت

به گفته رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از شهریور ماه سال جاری تا کنون که پروژه خفت گیری و زنده گیری سگ‌های ولگرد در پایتخت آغاز شده است 2761 قلاده سگ زنده گیری شده است.

وی از رتبه بندی پیمانکاران شهرداری در موضوع انرژی خبر داد و گفت: تاکنون 47 پیمانکار در این خصوص رتبه بندی شده‌اند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی در تهران گفت: تعداد ایستگاه‌های اتوبوسی که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند از 100 ایستگاه در حال حاضر تا پایان سال به 200 ایستگاه و تا پایان سال 92 به 300 ایستگاه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه از 1808 پارک در تهران 73 بوستان به صورت کامل از سیستم انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند، گفت: در این بوستان‌ها 2374 پایه انرژی خورشیدی نصب شده است که تا پایان سال 92 به 3000 پایه افزایش خواهد یافت. همچنین 181 آبگرمکن خورشیدی نیز در این مناطق نصب شده است که تا پایان سال به 250 آبگرمکن افزایش می‌یابد.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده میزان کاهش مصرف انرژی در بخشهای زیر مجموعه شهرداری تهران 21 درصد کمتر شده است،‌ گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری در سطح کلان باید ارزیابی زیست محیطی شود که تا کنون 24 پروژه کلان شهرداری در بخش عمرانی مورد ارزیابی زیست محیطی قرار گرفته است.

وی در خصوص آلودگی هوای تهران نیز گفت: متاسفانه در بحث آلودگی هوا بیشتر از آنکه به متن توجه شود به حاشیه توجه شده است اما شهرداری تهران تصمیم گرفته است تا ائتلاف بزرگ هوای پاک را که یک سازمان غیر رسمی است تشکیل دهد.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمامی روسای سازمان‌های محیط زیست و کارشناسان و مسئولان در بحث آلودگی هوا در این ائتلاف عضویت دارند گفت: در تلاشیم تا با تشکیل این ائتلاف در خصوص کاهش آلودگی هوای تهران بتوانیم اقدام موثری انجام دهیم.

وی تاکید کرد: هفته آینده جلسه نهایی تشکیل این ائتلاف برگزار می‌شود و پس از آن زمان اجرایی شدن آن اعلام خواهد شد.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در عین حال با انتقاد از برخی سیاست‌ها در خصوص آلودگی هوا گفت: به نظر می‌رسد موضوع آلودگی هوا در اولویت مسئولان نیست که امیدواریم از ظرفیت کارشناسی موجود در این خصوص استفاده شود اما در عین حال نباید نظرات و انتقادات کارشناسی در این خصوص حذف شود.

وی همچنین از برگزاری کنفرانس حامیان زمین با موضوع تغییرات آب و هوایی و استفاده از CDM در هشتم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در عین حال در بحث کاندیداهای شورای شهر نیز پیشنهاد ما حضور افراد محیط زیستی است تا بتوانند مشکلات زیست محیطی پایتخت را حل کنند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد با واحدهای صنفی زباله ساز در پایتخت گفت: یکی از مشکلات ما این واحدها هستند که تا کنون 4500 رای در خصوص بند 20 در موضوع برخورد با این واحدها صادر شده است که از ابتدای سال 92 در تلاشیم تا ضمن تشکیل جلسه با روسای این صنوف نسبت به رتبه بندی آنها در سه بخش طلایی، نقره‌ای و برنزی اقدام کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد اخیر شهرداری تهران با یکی از واحدهای ساندویچ فروشی گفت: این برخورد سلیقه‌ای بوده ولی همین واحدی که مورد برخورد قرار گرفته است هم اکنون یک کارگر خود را مسئول جمع آوری و ساماندهی زباله‌های خود کرده که این امر نشان می‌دهد برخورد با صنوف تولید کننده زباله در تهران می‌تواند نقش موثری در کاهش زباله تولیدی ایفا کند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
roshanaie
|
-
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
0
0
chejoor estefadeyi az in sagah agharae beshe ?badaz inke gerefte mishan ?
ramak
|
-
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
0
0
........ be ghatel e heyvanat
دامپزشکی
|
-
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
0
0
خب اون پیمانکارو که دیگه همه میشناسن کی بوده . جالبه که خودش رو هم حامی حیوانات میدونه !!!! خدا همه رو به صراط مستقیم هدایت کنه انشاالله.
نظر شما
ادامه