کد خبر: ۱۲۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرمان، بناب، کاخک و اصفهان

 

رئیس دامپزشکی کرمان خبر داد:
واکسیناسیون 135 هزار راس دام در کرمان


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بیش از 135 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان کرمان بر علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.
محمدمهدی یزدانپناه با اشاره به این نکته که حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و کمک به حفظ بهداشت عمومی جامعه از اهداف عمده دامپزشکی است، اظهار داشت: انجام واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام نقش بسیار مهمی در تامین سلامت غذایی جامعه ایفا می‌کند.
وی با اشاره به انجام واکسیناسیون علیه بیماری‌هایی همچون شاربن، تب‌مالت، تب برفکی، آبله و آنتروتوکسمی افزود: واکسیناسیون دام‌ها علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی بدن آنها در برابر عوامل بیماری‌زا سبب افزایش و ارتقا سطح بهداشت و سلامت جامعه انسانی می‌شود.
یزدانپناه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 10 هزار و 913 راس گاو و گوساله و 124 هزار و 762 راس گوسفند و بز علیه بیماری شاربن واکسینه و همچنین طی همین دوره 252 هزار و 987 راس گوسفند و بز علیه بیماری آنترو توکسمی مایه کوبی شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری‌های دامی بیان داشت: یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری آنتروتوکسمی واکسیناسیون دام‌ها، کنترل جیره غذایی به ویژه اوایل فصل بهار و مبارزه با بیماری‌های انگلی در جلوگیری از ابتلای دام به این بیماری است.

-------------------------

 

کشتار دام در روستاهای شهرستان بناب ساماندهی می گردد


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب از ساماندهی کشتار دامهای روستاهای این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر مهدی حامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب گفت: در راستای مصوبات جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی و شورای اسلامی شهر و روستا و هماهنگی های به عمل آمده با فرمانداری،شهرداری،فرماندهی نیروی انتظامی و مدیر عامل کشتارگاه صنعتی دام بناب طرح ساماندهی کشتار دام در روستاهای شهرستان اجرا می گردد.
وی افزود در این طرح که با هدف بازرسی بهداشتی دامپزشکی و پیشگیری از بیماریهای مشترک انجام میگرد قرار بر این شد که قصابان روستاهای شهرستان کشتارهای خود را صرفا در محل کشتارگاه صنعتی انجام دهند.
وی در پایان از شهروندان خواست از خرید گوشت بدون مهر و برچسب دامپزشکی جدا خودداری فرمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجازدام در خارج از کشارگاه و یا مرغ پرکنده بدون بسته‌بندی و تاریخ گذشته، مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان با شماره تلفن 1512 اطلاع دهند.

----------------------------

 

کشتارگاه دام کاخک به خودرو حمل گوشت تجهیز شد


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد گفت: کشتارگاه دام بخش کاخک شهرستان گناباد با تجهیز یک دستگاه نیسان توسط شهرداری کاخک و نصب کانتینر از امکان انتقال مناسب لاشه ها برخوردار شد.
دکترعلیرضا قدرتی اظهار داشت: این کشتارگاه تا کنون فاقد خودرو حمل گوشت بوده که با طرح موضوع در جلسات کار گروه ساماندهی بهداشتی کشتارگاهها لزوم تهیه خودرو حمل گوشت مطرح و با پیگیری های انجام شده شهرداری کاخک یک دستگاه نیسان را تجهیز نموده و جهت حمل لاشه ها که از ابتدای اسفند 1391 از آن استفاده می نماید .

---------------------------

 

کد خدماتی 1512 در تمامی شهرستانهای استان اصفهان برای ارتباط با دامپزشکی راه اندازی شد


معاون اداری پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از راه اندازی کد خدماتی 1512 در تمامی شهرستانهای تابعه استان به عنوان پل ارتباطی سریع وآسان بین شهروندان و شبکه های دامپزشکی خبر داد
دکتر شهرام موحدی معاون اداری پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد : به منظور تکریم ارباب رجوع و ارتباط سریع و آسان مردم عزیز با اداره کل دامپزشکی استان، کد خدماتی 1512از مدتها قبل راه اندازی شده بود و هم اکنون نیز با پیگیری و تلاش کارشناسان این اداره کل و شرکت مخابرات استان در 23 شهرستان تابعه استان این کد خدماتی راه اندازی شده است.
ایشان اظهار داشت: شهروندان در ساعات اداری می توانند جهت دریافت خدمات مشاوره ای، سوالات بهداشتی، و ارائه هر گونه نظر، پیشنهاد و انتقادی در شهرستانهای استان با گرفتن شماره 1512 و در خارج از شهرستان با کد شهرستان مربوطه در استان و گرفتن شماره 1512 با شبکه دامپزشکی آن شهرستان ارتباط برقرار کنند.
وی ادامه داد: هم استانیهای عزیز می توانند مشکلات، معضلات و پیشنهادهای خود را در خصوص مسایل دامپزشکی از جمله امنیت غذایی، ذبح شرعی، سلامت گوشت، شیر، سایر فرآورده های خام دامی و تخلفات مرتبط با این فرآورده ها، بیماری های دام و طیور و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و... را از طریق تماس با این شماره مطرح کنند.
وی یادآور شد: در صورت نیاز هم استانیهای گرامی می توانند شماره چهارقمی 1512 را با کد 0311 گرفته و به صورت مستقیم، سریع و آسان با اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط باشند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
0
0
moshkel ..........- asal
نظر شما
ادامه