کد خبر: ۱۲۰۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در صورتی که افراد مراحل پاستوریزه کردن شیر و میزان چرک و خونی که در زمان تصفیه در هر تن شیر به‌وجود می‌آید، مشاهده کنند، دیگر فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه مصرف نمی‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با اعلام این مطلب گفت: مصرف شیرهای پاستوریزه و اصطلاحاً سنتی در کشور افزایش یافته که این امر عواقب بدی برای سلامت افراد دارد.

محمدرضا اسماعیلی افزود: در ماه‌های اخیر مصرف فرآورده‌های لبنی پاستوریزه و هموژنیزه کاهش یافته و تولیدات این صنایع را در انبارها انباشته کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر وزارت بهداشت آماری در این زمینه ارائه دهد، مشخص می‌شود چقدر بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بر اثر مصرف فرآورده‌های غیرپاستوریزه افزایش یافته است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: به‌دلیل آنتی‌بیوتیک‌های قوی که به دام داده می‌شود، مصرف شیر به‌صورت فرآوری‌نشده بدن افراد را در مقابل انواع بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

اسماعیلی تصریح کرد: در بعضی از موارد، شیرهای خامی که توسط صنایع لبنی به‌دلیل کیفیت پایین پس زده می‌شود، سر از مغازه‌های فروش لبنیات سنتی درمی‌آورند.

وی یادآور شد: در صورتی که افراد مراحل پاستوریزه کردن شیر و میزان چرک و خونی که در زمان تصفیه در هر تن شیر به‌وجود می‌آید، مشاهده کنند، دیگر فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه مصرف نمی‌کنند.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه مصرف سرانه شیر در کشور کاهش یافته است، تأکید کرد: بخشی از اقشار کم‌درآمد جامعه به سمت مصرف شیر خام رفته‌اند که برای حفظ سلامت افراد باید از این امر جلوگیری شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
0
0
همون چرکی و خونیش هم گیر خیلی ها نمیاد. این بنده خدا ظاهرا در ایران زندگی نمیکنه
نظر شما
ادامه