کد خبر: ۱۲۱۲۲

حکیم مهر - رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برخی جزییات آزمون دکتری 92 دانشگاه‌ها، گفت: سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری 18 اسفند برگزار می‌شود.

ابراهیم خدایی در خصوص ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون، اظهارکرد: ظرفیت پذیرش امسال هنوز مشخص نیست چرا که دانشگاه‌ها تا 20 اسفند ماه مهلت دارند تا ظرفیت‌های خود را اعلام کنند، البته پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت پذیرش امسال افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بانک سوالات آزمون دکتری با همکاری بهترین اساتید دانشگاهی در حال تهیه است، تصریح کرد: البته این بانک برای آزمون امسال نیز قابل استفاده است.

رییس سازمان سنجش در خصوص روند اجرایی آزمون و تغییر ترتیب برگزاری آزمون دکتری، به ایسنا گفت: در این دوره آزمون، آزمون‌های استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در نوبت صبح و آزمون زبان در نوبت عصر برگزار می‌شود. این در حالیست که در گذشته آزمون زبان و استعداد تحصیلی در یک نوبت برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در دهه دوم فروردین ماه، گفت: مجازین به انتخاب رشته از 20 تا 24 فروردین ماه 92 برای انجام انتخاب رشته اینترنتی مهلت دارند.

رییس سازمان سنجش با اشاره به نحوه گزینش داوطلبان آزمون دکتری، به ایسنا اظهار کرد:‌ امسال با اعمال تغییر در میزان تاثیر مرحله مصاحبه و آزمون دکتری، نمرات هریک از این مراحل به میزان 50 درصد در پذیرش داوطلبان تاثیر خواهد داشت.

خدایی با بیان اینکه اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه در نیمه دوم اردیبهشت ماه به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود، از تدوین شیوه‌نامه مصاحبه برای دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: دراین شیوه‌نامه محورهای اصلی مشخص شده است که همزمان با اعلام اسامی معرفی شدگان به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.

 

نظر شما
ادامه