کد خبر: ۱۲۱۳

حکیم مهر -  دکتر مجتبی نوروزی رییس سازمان دامپزشکی به همراه معاونین اداری - پشتیبانی و بهداشتی و پیشگیری با حضور در دفتر دکتر طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی، در خصوص مسائل و مشکلات دامپزشکی دیدار و گفتگو کرد. 
در این نشست طرفین پیرامون پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی به پرسنل دامپزشکی و موضوعات مربوط به بیمه دام و طیور، اعطای تسهیلات بانکی به همکاران بخش خصوصی در حوزه اجرایی از قبیل درمانگاهها، پلی‌کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، آزمایشگاهها، مراکز پخش دارو و واکسن،  مراکز مایه‌کوبی و افرادی که درتامین و توزیع نهاده‌های دامپزشکی و نیز سازندگان ابزار و لوازم فنی دامپزشکی فعالیت دارند، بحث و گفتگو کردند.
دکتر خداویردی معاون اداری و پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه در سخنانی با اشاره به گردش مالی 222 میلیارد تومانی این سازمان در بانک کشاورزی و دارا بودن حساب بانکی 6300 نفر از پرسنل دامپزشکی در این بانک به دلیل ارتباط اداری سازمان با بانک و همچنین مبادلات مالی بخش خصوصی دامپزشکی با بانک کشاورزی، از کم بودن سقف تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی در بعضی از موضوعات رفاهی مانند تسهیلات تعمیر مسکن و خرید لوازم منزل به کارکنان دامپزشکی انتقاد کرد.
وی افزود: متاسفانه در برخی از استان‌ها بانک کشاورزی با کاهش سهم استان نسبت به سهمیه‌ای که توسط مرکز اعلام شده و اعمال دستورالعمل‌های متفاوت و سلیقه‌ای همکاری مناسبی با دامپزشکی ندارد.
 
در پایان این جلسه موارد زیر مصوب گردید:
-         پرداخت تسهیلات بانکی از طریق بنگاههای زودبازده در سقف 400 میلیون ریال
-     حمایت ویژه بانک کشاورزی در خصوص پرداخت تسهیلات به آن گروه از بهره‌برداران که به دلایل متعدد با مشکل جذب تسهیلات یا تکمیل پرونده مواجه می‌باشند.
-     برگزاری نشست‌های کارشناسی مابین صندوق بیمه کشاورزی و کارشناسان صاحب نظر در سازمان دامپزشکی جهت دستیابی به راه‌کارهای اصولی در نحوه پوشش بیمه‌ای و اصلاح برنامه، دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های بانک کشاورزی با هدایت مدیرعامل بانک کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور.  

در این نشست مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن استقبال از مباحث عنوان شده، آمادگی این بانک را در افزایش همکاری‌های دوسویه اعلام کرده و قول مساعد داد تا شخصاً مسائل مطرح شده را تا حصول نتیجه پیگیری کند.  
 

نظر شما
ادامه