کد خبر: ۱۲۱۷۵

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی در آئین افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ  تأکید کرد: دامپزشکان در تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی نقش بسزایی دارند.

دکتر سید محمد آقامیری در آئین افتتاح دومین کنگره بین المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ که با حضور متخصصان، کارشناسان، اساتید و مسئولانی از سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، سازمان دامپزشکی کشور، و دانشگاه تهران برگزار شد با بیان این مطلب گفت: بدون شک نقش و اهمیت دامپزشکان در مراحل مختلف پرورش و نگهداری، کشتار، فرآوری و در نهایت تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی با درنظر گرفتن حجم تولید و تقاضای بسیار بالای آن به ویژه گوشت قرمز بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار امیدواری کرد: دامپزشکان در زمینه ارتقاء کمی و کیفی محصولات و تلاش در جهت به روز کردن تولید و توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی در راستای استاندارد سازی و رقابت با تولیدات بین‌المللی در جهت نیل به خودکفایی همه جانبه، همت و کوشش مضاعفی به خرج دهند و این کنگره محفلی برای ارتقاء دانش آنان باشد.

دکتر آقامیری با اشاره به لزوم توسعه‌ی پایدار آموزشی و پژوهشی در ایران در راستای تولید علم گفت: سازمان نظام دامپزشکی به حکم وظیفه تلاش دارد در همه ابعاد علوم تخصصی دامپزشکی با برگزاری دوره‌های آموزشی و کنگره‌های علمی مختلف در این مسیر ارزشمند خدمت نماید.

وی خاطر نشان ساخت سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا از نیمه اول سال ۸۷ تا به امروز ۷۱۴ دوره و کارگاه آموزشی با حضور بالغ بر ۲۵ هزار فراگیر برگزار کرده است، همچنین از سال ۸۶ تاکنون ۱۳ کنگره در سطح ملی و بین‌المللی را با حضور بالغ بر ۸۸۰۰ شرکت کننده و دریافت ۶۷۲۲ مقاله با موفقیت برگزار کرده است.

رئیس ستاد برگزاری دومین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره چهره ماندگار فقید دامپزشکی کشور مرحوم دکتر بابا مخیر از زحمات کلیه دست اندرکاران و مسئولین برگزاری این کنگره تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود، کنگره‎‌های آتی از لحاظ کمی و کیفی هر چه باشکوهتر برگزار گردد.

شایان ذکر است این کنگره با ارائه مقاله، سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی نهم و دهم ماه جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران واقع در بزرگراه همت، جنب بیمارستان میلاد برگزار خواهد شد.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه