کد خبر: ۱۲۲۰۳
حکیم مهر - استاندار اردبیل، گفت : با جذب اعتبارات تخصیص یافته به بخش کشاورزی، شاخص های این حوزه و بخشهای وابسته از جمله صنعت دامپروری در استان متحول خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، "اکبر نیکزاد" در دیدار با دکتر "سید محسن دستور" رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با اشاره به پتانسیل ها و قابلیت های دامپروری و کشاورزی در استان اردبیل، افزود: بخش کشاورزی، دامپروری و زیر مجموعه های آن، در فرآیند بودجه ریزی استان از اولویتی ویژه برخوردار است و همه تلاش مسئولان استانی این است که کاستی های موجود در این حوزه را یکی پس از دیگری بر طرف سازند.
نیکزاد به رونق صنعت دامپروری در استان و ارتباط آن به دامپزشکی تأکید کرد و گفت: در این راستا جایگاه دامپزشکی با توجه به ارتباط مستقیم آن با سلامت عمومی جامعه مورد توجه جدی است و ما در اعتبارات سال آینده این موضوع را مد نظر قرار خواهیم داد.
استاندار اردبیل به تشکیل جلسات کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: برای حمایت از تشکیلات دامپزشکی استان تلاش می کنیم که کمبود نیروی انسانی دامپزشکی را از طریق برگزاری آزمون استخدامی بر طرف کنیم.
وی نسبت به کمک اعتباراتی به تکمیل ساختمان و آزمایشگاههای مرجع و تخصصی دامپزشکی استان اردبیل اعلام آمادگی کرد و افزود: کمبود اعتبارت عمرانی این بخش تا پایان سال جاری برطرف می شود.
در این جلسه رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز به نتایج بررسی های آخرین وضعیت اداره کل دامپزشکی استان، شبکه های دامپزشکی و پروژه آزمایشگاههای تخصصی و مرجع دامپزشکی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این مجموعه در استان اردبیل وضعیت مناسبی دارد و امیدواریم نواقص مختصر موجود نیز در کمترین زمان ممکن برطرف شود.
دکـتر دستـور همچنیـن بـا اشاره به فعـالیت های دامپزشکی در حوزه های بهداشتی و پیشگیری و همچنین اجرای طرح های نظارتی و پروژه های مایه کوبی، خاطر نشان کرد:‏ تمامی اعتبارات طرحهای دامپزشکی از اعتبارات عمرانی تأمین می شود.
وی با قدردانی از حمایت های استاندار اردبیل از مجموعه دامپزشکی استان، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور نیز برای ارتقای بیش از بیش دامپزشکی استان اردبیل به عنوان حامی صنعت دامپروری و عشایری از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
دکتر دستور با بیان اینکه پروژه تکمیل آزمایشگاه مرجع زنبور عسل در استان به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی به حال نیمه تعطیل در آمده است، خواستار تأمین اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه از سوی استانداری شد.
نظر شما
ادامه