کد خبر: ۱۲۲۳۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آذربایجان شرقی، نیشابور، اصفهان، خوانسار، قم و یزد

 

استاندار آذربایجان شرقی با اهدا لوح سپاس از مدیر کل دامپزشکی استان تقدیر نمود


استاندار آذربایجان شرقی با اهدا لوح سپاسی از موفقیت های حاصله مدیر کل و همکاران اداره کل دامپزشکی استان در ساماندهی کشتارگاههای دام و طیور تقدیر نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی با اهدا لوحی به منظور اجرای طرح ساماندهی کشتارگاههای استان و ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان از دکتر بهراد زندیه مدیر کل و همکاران  اداره کل دامپزشکی استان تقدیر نمود.

 

متن تقدیر نامه به شرح ذیل است:


----------------------------------------

 

بازرسی بهداشتی 72هزار لاشه دام نیشابور


به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نیشابور طی 12 ماه سال جاری 72264 لاشه گاو وگوسفند وشتر درکشتارگاه دام نیشابور مورد بازرسی بهداشتی قرارگرفت.
 دکترسلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت:درراستای نظارت برفرآورده های خام دامی وحفظ امنیت وسلامت غذایی واستحصال گوشت سالم وبهداشتی کارشناسان این شبکه بصورت روزانه ومستمردرکشتارگاه،این تعدادلاشه را به وزن 2454تن مورد بازرسی قراردادند که ازاین مقدار4788کیلوگرم آن غیرقابل مصرف تشخیص داده وازچرخه مصرف خارج ودرکوره کشتارگاه سوزانده ومعدوم گردید.
وی افزود: ناظرذبح شرعی نیز درکنار ناظرین بهداشت دامپزشکی کار نظارت بر ذبح شرعی دام را درکشتارکاه انجام می دهند.

 

-----------------------------------------

 

بهره برداری از بزرگترین واحد تولید شیرخام کشور در استان اصفهان


شرکت کشت ودام قیام، بزرگترین واحد تولید شیرخام کشور با تولید روزانه 160 تن شیر در استان اصفهان افتتاح وبه بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ، شرکت کشت ودام قیام بزرگترین واحد تولید شیرخام کشور با تولید روزانه بالغ بر 160 تن و ایجاد اشتغال پایدار برای 230 نفر در استان اصفهان است.
مهندس اسحاق اسدی مدیر عامل شرکت با اشاره به توانمندی تولید محصولات لبنی با کیفیت گفت:در این مجموعه 230 نفر که 46 نفر دارای تحصیلات عالیه می باشند فعالیت دارند که با استفاده از این توانمندی توانستیم راندمان شیر در روز برای هر گاو شیری به 40 کیلو گرم ارتقا دهیم.
وی در ادامه تاکید نمود:شیر تولیدی در این واحد بصورت صنعتی و توسط کارشناسان متخصص تولید می شود و دارای استاندارد و گواهینامه مدیریت کیفیت ایزو 9001  نیز می باشد.

-------------------------------------------

 

حبس تعزیری و جریمه نقدی متخلفان کشتار غیرمجاز دام

 

رییس شبکه دامپزشکی خوانسار از حبس تعزیری و جریمه نقدی متخلفان کشتار غیرمجاز دام در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان،دکتر خامسی پور رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خوانسار گفت: باتوجه به تشدید نظارت‌های این شبکه در ماههای اخیر و با تلاش و پیگیری اکیپ‌های نظارت بر بهداشت عمومی دو نفر متخلف کشتار غیر مجاز دام و عرضه‌کننده گوشت‌های غیربهداشتی به شهروندان شناسایی شدند.
وی افزود: همچنین در این زمینه پرونده تخلف این اشخاص به مراجع قضایی ارجاع شد که هر دو نفر آنها به 150 روز حبس تعزیری و پرداخت جریمه 10 میلیون ریالی محکوم شد.
رئیس دامپزشکی خوانسار تاکید کرد: با توجه به خطرات انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر بیماری تب کریمه کنگو، همشهریان از نگهداری دام در منازل مسکونی و یا تهیه گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز دام خودداری کنند.
دکتر خامسی پور ادامه داد: شهروندان باید تنها از مراکز مجاز عرضه فرآورده‌های گوشتی اقدام به تهیه گوشت مورد نیاز خود کنند.
وی از تشدید نظارت این مجموعه در ایام پایانی سال 91 وشروع سال نو در راستای برخورد با متخلفان این بخش خبر داد و گفت: برنامه نظارتی دقیقی در این راستا تدوین شده و در حال اجراست.
ایشان در ادامه عنوان کرد: با همکاری شهرداری خوانسار بعنوان بهره بردار کشتارگاه دام خوانسار از بهمن ماه سال جاری کلیه لاشه دامهای کشتار شده در این کشتارگاه پس از بازرسی بهداشتی، علاوه بر ممهور شدن به مهر بازرسی دامپزشکی،لیبل گذاری شدند که اطلاعات مورد نیاز مصرف کنندگان از قبیل تاریخ کشتار،نوع دام کشتاری،شرایط نگهداری و مدت زمان مصرف لاشه ها همراه با پیامهای بهداشتی در این برچسبها درج می گردد.
دکتر خامسی پور همچنین ضمن اشاره به خرید یک دستگاه کامیون حمل گوشت از محل تسهیلات بخش توسعه کشاورزی جهت انتقال بهداشتی لاشه ها از کشتارگاه به واحدهای توزیعی در سطح شهر، از شهروندان درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

----------------------------------------------

 

برخوردبا دستفروشان آلایشهای دامی درقم


براساس گزارش رسیده ازاداره دامپزشکی شهرستان قم طبق هماهنگی به عمل آمده بامامورین نیروی انتظامی وشهرداری قم طرح برخوردبا دستفروشان مرغ زنده وانواع آلایشهای دامی تشدید وبه اجراگذاشته شده است.که دراین راستا علاوه برضبط ومعدوم نمودن مقدارقابل توجهی ازفرآورده های مذکورنسبت به معرفی وتنظیم صورتجلسه واخذ تعهد ازخاطیان اقدام لازم صورت گرفته است.

---------------------------------------------

 

رییس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد:
بخش خصوصی دامپزشکی در ایام تعطیلات نوروز آماده خدمت رسانی به دامداران محترم می باشد


رییس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: در ایام تعطیلات نوروزی با هماهنگی بعمل آمده از طرف این اداره کل با داروخانه ها، کلینیک ها و آزمایشگاه های سطح استان مقرر گردید که طبق برنامه های اعلامی از طرف    شبکه های دامپزشکی شهرستان ها در روز های تعطیل این واحد ها به صورت کشیک در ارایه خدمت به دامداران و مرغداران فعال باشند.
دکتر یدالله پورامراللهی در ادامه یادآور شد و گفت: در این ایام 30 واحد داروخانه، 2 بیمارستان، 14 کلینیک تمام وقت و پاره وقت و 10 مرکز مایه کوبی که در سطح استان مجوز فعالیت دارند در خدمت مردم می باشند.

نظر شما
ادامه