کد خبر: ۱۲۳۰۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی مازندران، البرز و اردبیل

 

در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان دامپزشکی کشور رخ داد :
دریافت لوح تقدیر از سوی ریاست سازمان دامپزشکی کشور


از اقدامات نظارتی اداره کل دامپزشکی استان مازندران در زمینه ارتقاء بهداشت دام و سلامت فرآورده های دامی تجلیل شد .
در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان دامپزشکی کشور از اقدامات نظارتی اداره کل دامپزشکی استان مازندران در زمینه ارتقاء بهداشت دام و سلامت فرآورده های دامی تجلیل شد . در بخشی از این لوح تقدیر که از سوی ریاست سازمان دامپزشکی کشور به دکتر مختاری مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اهداء گردید آمده : از آنجا که تحقق این امر مهم صرفا با همکاری و همدلی کلیه همکاران در آن استان و همینطور مدیریت و برنامه ریزی جنابعالی میسر گردیده در آستانه حلول سال نو خورشیدی با آرزوی توفیقات روزافزون و استمرار این همدلی در سال آتی ، نهایت قدردانی و تشکر بعمل می آید . مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در هامش این اوح تقدیر آورده : از یکایک مسئولین محترم و همکاران محترم اعم از ستادی و شهرستانی تشکر و قدردانی می شود امید است با همکاری و همدلی و جدیت در انجام امورات محوله بتوانیم ضمن انجام وظایف و ارائه خدمت صحیح و بموقع به اربابان رجوع و بهره برداران نقشی تاثیرگذار و چشمگیر در رشد و توسعه و اعتلای کشور و استان مازندران داشته باشیم .

----------------------------------

 

معرفی دبیرخانه دامپزشکی البرز در بین دبیرخانه های برتر ادارت کل دامپزشکی استانها


با عنایت به انتخاب دبیرخانه اداره کل دامپزشکی البرز در جمع دبیرخانه های برتر ادارات کل دامپزشکی استانها از سوی مدیر کل امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور، مدیر کل دامپزشکی استان با اهدای لوح تقدیر از تلاشهای مسئول دبیرخانه تقدیر و تشکر نمود.
متن این تقدیرنامه با امضای دکتر برایی نژاد مدیرکل دامپزشکی استان البرز به شرح ذیل می باشد:

نظر به گشاده رویی ، صبر و متانت در برخورد و تکریم ارباب رجوع و همچنین تعامل سازنده با ادارات ستادی و شبکه ها و با توجه به مکاتبه مدیر کل محترم امور اداری،رفاه و پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور و این مهم که در میان مسئولین دبیرخانه ادارات کل دامپزشکی کشور به جهت پیگیری مکاتبات اداری به نحو رضایتبخشی انجام وظیفه و رتبه برتر را کسب نموده اید، بدینوسیله به پاس این تلاشها از جنابعالی تقدیر می گردد.امید است با سعی مضاعف همواره در مسیر تکریم ارباب رجوع گامهای مؤثری بردارید.

--------------------------------

 

دامپزشکی استان اردبیل بر تهیه ماهی قرمز از اماکن معتبر تاکید کرد

با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و خرید هزاران قطعه ماهی قرمز جهت زینت سفره های هفت سین ، روابط اداره کل دامپزشکی استان با صدور اطلاعیه ای از عموم شهروندان خواست ماهی قرمز شب عید خود را از مراکز و اماکن مجاز و معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
به گزارش ایرنا ، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی اضافه کرد: برخی از بیماری های مشترک از جمله بیماریهای پوستی و گوارشی در انسان (بویژه کودکان) از طریق تماس مستقیم با ماهیان زینتی و قرمز منتقل می شود و لذا تهیه ماهیان زینتی و قرمز از اماکن معتبر ضروری است.

در این اطلاعیه آمده است :مراکز فروش مجاز و بهداشتی مکان های مسقفی هستند که دارای مجوز فروش موقت ماهی زینتی و قرمز بوده و دارای لوازم شستشو و ضدعفونی مناسب می باشند.

همچنین به شهروندان توصیه شده است اگر سابقه بیماری پوستی و آلرژی دارند برای دست زدن به ماهی ، ظروف نگهداری و آکواریوم حتماً از دستکش استفاده کرده و با رعایت بهداشت فردی کودکان خود را از دست زدن و بازی کردن با ماهی بازدارند.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، در ادامه این اطلاعیه آورده است: شهروندان می توانند برای ضدعفونی ظروف نگهداری ماهی از محلول نمک طعام سه درصد یا پرمنگنات پتاسیم یا پرکلرین و یا بتادین استفاده نموده و حتماً آب تعویض ماهی را مستقیماً در چاه فاضلاب تخلیه نموده و از ریختن آن در معابر عمومی و یا باغچه خودداری کنند.


 

نظر شما
ادامه