کد خبر: ۱۲۳۲

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی استان یزد در اولین نشست تخصصی مسوولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی و ناظرین شرعی کشتارگاه‌های استان گفت: دامپزشکی هنوز در ردیف مشاغل سخت قرار نگرفته است.

دکتر علی اکبر حدادزاده در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام "علی محمد سلطانی" مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین "سید کاظم مدرسی" استاد حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام والمسلمین "رحمانی" مشاور استاندار در امور روحانیون برگزار شد، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه حلیت و سلامت غذا را تصویب قانون نظارت بر صید و ذبح عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی و حلیت و سلامت غذا، از پرسنل دامپزشکی به عنوان سربازان گمنام بهداشت جامعه که در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های دامی و بیمار‌های مشترک بین انسان و دام قرار دارند، یاد کرد.

دکتر حدادزاده اظهار کرد: با وجود شرایط سخت و دشوار کار در این عرصه، متاسفانه هنوز دامپزشکی در ردیف مشاغل سخت قرار نگرفته است، ولی انتظار می‌رود مسوولین در راستای احقاق حق این قشر زحمتکش اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدرسی نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که امکان انجام فعل خلاف شرع در تولید و عرضه محصولات دامی وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلطانی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هم بررسی راهکارهای ارتقای سطح نظارت شرعی بر کشتارگاه‌های دام و طیور و بلدرچین، بررسی راهکارهای تداوم اعتماد سازی بین مردم نسبت به حلیت گوشت‌های تولید شده در داخل کشور و گوشت‌هایی که تحت نظارت شرعی و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور از سایر کشورها به کشور وارد می شوند و همچنین بررسی راهکارهای مبارزه با تخلفات در حوزه حلیت غذا را از اهداف برگزاری این نشست برشمرد.

شرکت کنندگان این نشست بر لزوم فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به مقوله غذای حلال تاکید کردند و تعامل بیشتر سازمان‌های مرتبط و همکاری گسترده‌تر صدا و سیما و رسانه‌های ارتباط جمعی در این زمینه را خواستار شدند.

 

توضیح حکیم مهر : در پانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران و در پانل چالشهای دامپزشکی ، دکتر ستار نوری آل آقا دبیر کنونی شورای نظام دامپزشکی استان تهران (در آن زمان حائز این سمت نشده بود) در مقابل دکتر نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، دکتر آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی و دکتر مطلبی رئیس وقت هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران به مسئله لزوم قرارگرفتن حرفه دامپزشکی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و خواستار پیگیری مسئولان شد. اما متأسفانه تاکنون این پیگیریها نتیجه ای در برنداشته است که امیدواریم به طور جدی مسئولین ذیربط این موضوع را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهند.

 

 

نظر شما
ادامه