کد خبر: ۱۲۳۳۵

حکیم مهر - معاون بسیج سازمان پدافند غیر عامل کشور با تشریح مصداق‌ها و مسائل پیرامون فرهنگ پدافند غیرعامل گفت: پیشرفت‌های سایبری ایران در سالیان اخیر چشمگیر بوده است.

سردار غلامعلی حیدری در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در همه زمینه‌ها اظهار داشت: مطرح کردن اهمیت توجه به پدافند غیرعامل به معنی وجود خطر جدی و جدیدی نیست؛ بلکه نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه و در میان مدیران موضوع اصلی است.

معاون بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: عملیاتی شدن سیاست‌گذاری‌ها و منویات مقام معظم رهبری در موضوع پدافند غیرعامل از مواردی است که هرگز نباید از سوی مدیران و مسئولان در همه رده‌ها مورد غفلت واقع شود.

حیدری با تشریح مصداق‌هایی از اهمیت پدافند غیرعامل ادامه داد: ورود واکسن‌های مسموم به کشور یک مصداق مهم در حوزه زیستی پدافند غیرعامل است که تعدادی از مرغداری‌ها را در چند استان کشور به شدت متأثر کرد و این مثالی برای حساسیت نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیرعامل است.

وی، گسترش بیماری‌هایی چون آنفولانزای مرغی، جنون گاوی و خون‌های آلوده را نمونه دیگری از تهدید و خطر ناشی از عدم توجه به مهارت‌های پدافند غیرعامل خواند و تصریح کرد: برخی کشورها برای فروش واکسن‌های خود چنین بیماری‌هایی را گسترش و شایع می‌کنند تا از این رهگذر سودهای کلان به جیب بزنند، اما اگر این آمادگی در همه مجموعه‌ها باشد؛ اینگونه خطرات در سایر حوزه‌ها نیز خطرساز نخواهند بود.

* مهم‌ترین اولویت‌های پدافند غیرعامل در استان‌ها

 وی افزود: همه کشورهای دنیا از جمله کشورهایی که شاید تصور شود؛ کمترین خطر آن‌ها را تهدید می‌کند نیز به مهارت پدافند غیرعامل توجه دارند و برای آن برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند.
حیدری پراکنده بودن مراکز انرژی هسته‌ای و بومی بودن این دانش در ایران را نمونه‌ خوبی از رعایت پدافند غیرعامل و محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در این حوزه دانست.

 ‌معاون بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: پیشرفت‌های سایبری ایران بسیار چشمگیر بوده و در این امر بسیار قوی و پیشرفته شده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اولویت‌های پدافند غیرعامل در استان‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: عملیاتی شدن ساختار و ساختمان سازمان پدافند غیرعامل، تشکیل قرارگاه‌های سایبری، زیستی و شفاء، تشکیل منظم شورای پدافند غیرعامل و آموزش و توسعه پدافند غیرعامل از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید مدیران در استان‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان اذعان داشت: پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل به این معنی نیست که حتماً جنگی در میان است؛ بلکه این یک دوراندیشی و تضمین و مصونیت در تهدیدات و آسیب‌ها است.

 

نظر شما
ادامه