کد خبر: ۱۲۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: تعداد کشتارگاه‌های سنتی دام 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر سید محسن دستور در جمع خبرنگاران با اشاره به سامانه پایش بیماری‎های طیور در طول سال جاری، اظهار کرد: نمونه‌گیری 50 هزار مورد پایش بیماری آنفلوآنزا در واحدهای پرورش صنعتی و عمومی طیور انجام شده و شبکه مراقبت دارویی از مرحله نظارت تا پایان فعالیت در کارخانه‎ها به صورت آزمایشی انجام شد.

وی افزود: ایجاد کد ردیابی برای فرآورده‎ها و محصولات کشاورزی و دامی از دیگر اقدامات دامپزشکی است که در کشتارگاه به ویژه در صنعت طیور انجام می‌شود و با کدی که روی بسته‎بندی مرغ نصب می‌شود، سوابق محصول از زمان تولید به مصرف قابل دسترسی است.

دستور خاطر نشان کرد: اجرای هدفمند واکسیناسیون و عملیات مبارزه و پیشگیری از بیماری‎های دامی در کشور، در 10 استان انجام شد.

رییس سازمان دامپزشکی متذکر شد: متوسط واکسیناسیون دامی حدود 250 میلیون رأس در دام پیش‎بینی شده است که این رقم در طیور به بیش از شش میلیارد قطعه می‎رسد.

وی یادآور شد: جمع‎آوری کشتارگاه‎های سنتی در زنجان نیز آغاز شده و امیدواریم دیگر کشتارگاه‎ سنتی در کشور فعال نباشد.

دستور تصریح کرد: راه‎اندازی کشتارگاه به ویژه در بخش دام، سرمایه‎گذاری سنگینی را تحمیل می‎کند لذا نیازمند تسهیلات و حمایت نهادهای گوناگون است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازرس گوشت بازنشسته
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
0
0
با سلام و تبریک سال نو به استحضار میرساند که در اثر اجرای طرح تجمیع کشتارگاهها در یکی از استانهای غرب کشور متاسفانه تعداد کشتارهای خانگی زیاد و کشتار در کشتارگاه کاهش یافته است تقاضادارم رسیدگی فرمایند
نظر شما
ادامه