کد خبر: ۱۲۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان جنوبی، البرز، زاوه و اصفهان

 

انجام بیش از92میلیون نوبت سر واکسیناسیون طیور


مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی از انجام 92میلیون و 795 هزار نوبت سر واکسیناسیون طیور در سال 1391 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی ، دکتر محمد علی رضایی اظهار داشت : واکسیناسیون یکی از راههای موثر در پیشگیری از بروز بیماریها در واحدهای پرورش طیور می باشد که دامپزشکی استان در راستای اجرای اهداف سازمان دامپزشکی کشور و مبارزه با بیماریهای طیور اقدام به ایمن سازی واحدهای پرورش استان از طریق انجام واکسیناسیون، علیه بیماریهایی چون آنفلوآنزا ،نیوکاسل ،برونشیت و... می نماید . دکتر رضایی اضافه نمود همکاری صاحبان صنعت طیور در این زمینه را می توان از عوامل مهم در افزایش توان تولید گوشت سفید و فراورده های مرتبط با آن دانست . وی در ادامه خاطر نشان ساخت این استان دارای 718 واحد فعال پرورش نیمچه گوشتی می باشد که این تعداد واحد ظرفیت پرورش 8 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه یکروزه را در هر دوره دارا می باشند.دکتر رضایی در پایان یاد آور شد میزان جوجه ریزی استان در سال گذسته 22 میلیون و 774 هزارو 523 قطعه بوده است .

----------------------------

 

پیشرفت صد در صدی عملیات مبارزه و پیشگیری از بیماریهای دامی استان البرز در سال 91


در جهت بهداشت و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان و همچنین پیشگیری از بیماریهای واگیر دامی در سال 91 به میزان 1,984,157 نوبت سر مایه کوبی دام انجام گرفته است.
دکتر مسعود عصار، مسئول مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد: در جهت بهداشت و پیشگیری از  بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان و همچنین پیشگیری از بیماریهای واگیر دامی در سال 91 به اهتمام پرسنل دامپزشکی استان در بخش دولتی و خصوصی کلیه عملیات مبارزه با بیماریهای دامی استان در شهرستانهای تابعه با پیشرفت عملیاتی صد در صدی همراه بوده است.
دکتر عصار در این خصوص گفت در سال 91 پیش بینی عملیات واکسیناسیون در کل استان البرز 1,808,546  نوبت سر بوده که 1,984,157 نوبت سر مایه کوبی انجام گرفته است که نسبت به عملکرد سال 90 حدود 8% افزایش عملکرد واکسیناسیون داشته ایم.

----------------------------

 

واکسیناسیون بیش از 9000 راس دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک


به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی زاوه 9670 راس گوسفند بز در سال 1391 علیه بیماری ppr واکسینه شدند.
سرپرست شبکه دامپزشکی زاوه در این خصوص گفت : وقتیکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای اولین باردریک منطقه اتفاق میافتد پیش از آنکه هیچ یک از علائم شاخص بیماری مشاهده شود ، ممکن است تب حاد بالا همراه با افسردگی شدید ومرگ وقوع یابد. اما یک تصویرشاخص تر از بیماری، شامل یک سندرم بسرعت منتشر شونده درگوسفند ویا بز بامشخصات شروع ناگهانی افسردگی، تب، ترشحات چشم وبینی تنفس غیر نرمال و سرفه، اسهال بدبو و مرگ می‌باشد.
دکتر سیدین افزود : در سال گذشته 6 کانون بیماری ppr   با انجام آزمایشات  لازم شناسائی شد که به همین منظور واکسیناسیون دامهای مبتلا به صورت رایگان صورت پذیرفت .
وی افزود : خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و شناسائی و واکسیناسیون به موقع، بیماری در واحدهای مبتلا کنترل شده است .

-----------------------------

 

در استان اصفهان انجام شد :
واکسیناسیون بیش از 12 میلیون نوبت سر دام درسال 91


رئیس اداره مبارزه با بیماریهای دامی دامپزشکی استان اصفهان: حدود 12 میلیون و260 هزار نوبت سر دام سبک و سنگین استان در سال گذشته تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفت. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان،دکتر وحید مقدس گفت: حدود ده میلیون نوبت سر دام علیه بیماری های دامی نظیر آبله،تب برفکی،آنتروتوکسمی،PPR وبیش از 2 میلیون نوبت سر دام علیه بیماری های قابل انتقال از دام به انسان نظیر شاربن،تب مالت واکسینه شده است.
وی گفت:حراست از سرمایه های دامی کشور و پیشگیری از بروز بیماریهای دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی کل کشور می باشد .
دکتر مقدس افزود:سیاست های دامپزشکی استان در حوزه مبارزه با بیماری های دام و طیور در سال 92 برنامه ریزی و جهت پیشبرد اهداف سازمانی به شهرستان ها جهت اجرا ابلاغ شد.
وی با اشاره به ورود دام عشایر از استان های همجوار به اصفهان تصریح کرد:به منظور پیشگیری از بروز بیماری ها ،همزمان برنامه های بهداشتی دامپزشکی از قبیل مبارزه با بیماری های دامی و مبارزه با بیماری های انگلی بر روی دام های عشایر نیز اجرا خواهد شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
0
0
http://www.mehrnews.com/detail/News/2033069
نظر شما
ادامه