کد خبر: ۱۲۵۳
حکیم مهر -  همه ساله نمایشگاه هفته سبز بین روزهای ۱۵ تا ۲۴ ژانویه (25 دی تا 4 بهمن) در برلین برگزار می‌شود.
بخشی از غرفه‌های این نمایشگاه به حیوانات خانگی و صنایع وابسته به آن اختصاص دارد. تاثیر بحران اقتصادی بر این بخش بسیار منفی بوده است. در ایام عید کریسمس برخی از خانواده‌‌های آلمانی به فرزندانشان حیوانات خانگی هدیه می‌دهند. کلاوس اوکسنر که فروشنده حیوانات خانگی است می‌گوید: «در این روزها تمام فروش ما سه خرگوش، دو خوکچه هندی و یک بلبل بوده است».
بیش از ۴ هزار فروشگاه حیوانات خانگی در آلمان وجود دارد. آلمانی‌ها سالانه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو برای حیوانات خانگی‌اشان خرج می‌کنند. مدیر عامل اتحادیه فروشگاه‌های حیوانات خانگی می‌گوید: «بحران اقتصادی منجر به کاهش درآمد بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی این بخش از اقتصاد شده است».
آمار حیوانات خانگی
این اتحادیه هرسال به هنگام نمایشگاه هفته سبز در برلین، آمار حیوانات خانگی آلمان را ارائه می‌دهد. در حال حاضر بدون احتساب آبزیان، ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار حیوان در خانه‌های مردم نگهداری می‌شود.
بنا بر اعلام دویچه‌وله، گربه‌ها محبوب‌ترین حیوان خانگی هستند که تعداد آنها به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار می‌رسد. رتبه دوم با ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار در اختیار خرگوش‌، خوکچه هندی و موش‌هاست. ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار سگ، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار انواع مختلف پرندگان نیز از دیگر حیوانات دوست داشتنی آلمانی‌ها هستند.
این در حالی است که در بیش از ۲ میلیون آکواریوم و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حوض نیز میلیون‌ها ماهی و آبزیان دیگر نگهداری می‌شوند که آمار و ارقامی در مورد آنها وجود ندارد.
سگ‌ها بازنده بحران اقتصادی
کلاوس اوکسنر می‌گوید: روند عمومی نشان از این دارد که گربه تبدیل به حیوان ایده‌آل شده است.
وی می‌افزاید: در عوض سگ‌ها بازنده بحران اقتصادی هستند. غذای آنها گران است و پرداخت مالیات برای نگهداری از سگ هزینه‌ مضاعفی را نیز ایجاد می‌کند. در نهایت نیز سگ‌ها باید حداقل روزی ۳ بار برای قضای حاجت بیرون برده شوند و هر کسی هم وقت این کار را ندارد.
تامین غذای حیوانات خانگی سالانه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو خرج بر روی دست صاحبان آنها در آلمان می‌گذارد. علاوه بر این ۹۰۰ میلیون یورو نیز هزینه قفس، قلاده و سایر ابزار و آلاتی می‌شود که برای نگهداری حیوانات در خانه ضروری است.
در اروپا تنها انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها هستند که بیشتر از آلمانی‌ها برای حیوانات خود خرج می‌کنند. این درحالی است که در روسیه و ایتالیا که تعداد حیوانات خانگی خیلی بیشتر است، برای حیوانات کمتر خرج می‌شود.
نظر شما
ادامه