کد خبر: ۱۲۵۶۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
حکیم مهر - مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی بهداشت و بیماری های اسب" ، 28چهارشنبه فروردین با حضور دکتر موذنی در تالار دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه شیراز، در این کنگره دو روزه بیش از 300 نفر از اساتید ، دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.
این برنامه با هدف گسترش دانش و تبادل آخرین دستاوردهای علمی تحقیقاتی فعالان، پژوهشگران و اندیشمندان مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور، ترتیب یافت و با تاکید بر بازآموزی علوم بالینی اجرا شد.
برگزاری نمایشگاه صنایع وابسته به اسب، پانل های تخصصی و کارگاه های آموزشی به صورت تئوری و عملی از دیگر بخش های دومین کنگره ملی بهداشت و بیماری های اسب بود.


دکتر محمد موذنی، رئیس دانشگاه شیراز در آیین افتتاحیه کنگره ملی بهداشت و بیماری های اسب ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان به بیان گوشه از توانمندی ها و افتخارات دانشگاه شیراز پرداخت.
وی ادامه داد: علاقمندی انسان به آگاهی از رازهای خلقت و کنجکاوی او برای دانستن علل رخدادهای طبیعی در چرخه‌های پیچیده حیات موجودات زنده مهمترین دلیل دست‌یابی بشر به یافته‌های جدید در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف علمی است.
دکتر موذنی تصریح کرد : رشد و توسعه همه جانبه علمی کشور از اهداف راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می آید و شور و نشاط علمی ایجاد شده در دانشگاهها و مراکز علمی- پژوهشی موجب ارتقاء شاخص‌های علمی جمهوری اسلامی ایران در مقیاس‌های ملی و بین‌المللی شده است.

رئیس دانشگاه شیراز با تاکید بر ضرورت برپایی همایش های علمی ،خاطر نشان کرد: همایش‌های علمی بهترین فرصت برای آگاهی از آخرین دستاوردهای پژوهشی، گشودن افق‌های جدید تحقیقاتی، ایجاد انگیزه در محققان جوان، تبادل ایده‌های جدید و اندیشه‌های نوین علمی و هم‌افزایی در تولید دانش جدید در پاسخگویی به سؤالاتی است که تاکنون پاسخ آنها را نمی‌دانسته‌ایم.


دکتر علیرضا رعایت جهرمی ، دبیر اجرایی کنگره هم در مراسم افتتاحیه گفت: به دنبال فراخوان، بالغ بر 400 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و پس از داوری توسط اساتید متخصص ، 313 مقاله برای ارائه پذیرفته شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت : 74 مقاله در قالب سخنرانی و 239 مقاله به صورت پوستر در مدت 2 روز برگزاری کنگره ارائه می شود.
وی خاطر نشان کرد : "آزمون های پیش از خرید و پیش از مسابقه" ، "لنگش" ، " مدیریت و بیماریهای تولیدمثل" ، " بیهوشی , جراحی و تصویربرداری" ، "قلب و تنفس ، مایع درمانی" ، "گوارش و کولیک" ، "پرورش ,اصلاح نژاد و تغذیه" و "بیماریهای داخلی-عفونی" ، از محورهای اصلی این کنگره به شمار می رود.




دکتر ابوتراب طباطبایی نائینی ، دبیر علمی کنگره نیز در مراسم افتتاحیه گفت : توصیه های اکید و مکرر دینی در ارتباط با اسب و سوارکاری و همچنین اهمیت آن در فرهنگ و آیین ایران باستان از دیرباز این مهم را به عنوان یک ضرورت مطرح کرده است.

وی افزود : خاستگاه ورزش چوگان و برخی نژادهای این حیوان نجیب از کشور عزیزمان همراه با شهرت جهانی آن دلیل واضحی بر این مدعاست.
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز تصریح کرد : امروزه پیشرفت علوم و صنایع وابسته به اسب در جهان آن را به عنوان صنعتی گسترده شناسانده و میلیون‌ها دلار در این زمینه در حال سرمایه گذاری و تبادل است.
دکتر طباطبایی اظهار داشت : از اسب در زمینه های ورزشی ، تولیدی و تهیه ی واکسن و سرم های انسانی و دامی استفاده می شود.
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز گفت : در سال 1375 " اولین کنگره بهداشت و بیماری های اسب" به میزبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در تهران برگزار شد.

دکتر رضائیان زاده ، مدیرکل دامپزشکی فارس ، دکتر تفتی ، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز و دکتر رئوفت مسئول نظام دامپزشکی استان از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه کنگره ملی بهداشت و بیماری های اسب بودند.


 


 


 

 


 


 


خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
0
0
سلام کنگره بسیار خوبی بود دست اقای دکتر طباطبایی، دکتر رعایت جهرمی و کلیه دانشجویان دکتری و عمومی که در انجام آن مشارکت کردکت کردند درد نکنه به همگی خدا قوت می گویم و امید دارم که این حرکات ارزشمند در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز بیشتر دیده شود.
دكتر عبدالحميد ميمندي پاريزي
|
-
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
1
0
در همايش بهداشت و بيماري هاي اسب يك سخنراني توسط اينجانب ارائه شد تحت عنوان: مقررات اخلاقي استفاده از حيوانات در تحقيقات.
موضوع آسايش حيوانات و اخلاق دامپزشكي خصوصا در تحقيقات كمتر مورد توجه قرار گرفته است از اين رو پيشنهاد مي نمايم كه در كليه همايش هاي دامپزشكي كه در ايران برگزار مي شود، يك پانل به موضوع اسايش حيوانات و اخلاق اختصاص داده شود.

دكتر عبدالحميد ميمندي پاريزي
دکتر آ
|
-
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
0
سلام.نسبت به کنگره های قبلی دانشگاه شیراز همچون ششمین کنگره دانشجویان دامپزشکی واقعا سطح کیفی همایش پایین بود چه از نظر مقالات و چه از نظر پذیرایی و هدایا واقعا در سطح یک همایش ملی نبود و به نظر می رسید تصمیمات از پیش گرفته شده نبود.امیدوارم سطح همایش های دانشگاه شیراز به جای پسرفت ، پیشرفت نماید.
دکتر محمدی
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت برگزارکنندگان محترم که بسیار زحمت کشیدند که به بهترین نحو برگزار شود و ممنون از لطف و احترام و ادبشان
دکترا
|
-
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
0
با سلام و درود خدمت برگزارکنندگان محترم کنگره

واقعا جای همچین کنگره ای خالی بود. بعد از 17 سال برگزاری دومین دوره آن باشکوه و عالی بود.
سخنرانیها و کارگاههای بسیار مفید و پرباری ارائه شد. انشائا... که تداوم داشته باشد.
نظر شما
ادامه