کد خبر: ۱۲۵۷۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی همدان و رشت

 

در کشتارگاه های استان همدان:
در سال 91 بیش از 11 میلیون قطعه مرغ ،ذبح و مورد بازرسی شرعی و بهداشتی قرار گرفت


در سال 91، 11 میلیون و 120 هزار قطعه مرغ و 194 هزار راس دام در کشتارگاه های استان همدان ذبح و مورد بازرسی شرعی و بهداشتی قرار گرفت
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان همدان ضمن اعلام این خبر گفت : یکی از وظایف دامپزشکی نظارت مستمر بر تولید ، توزیع و عرضه محصولات دامی است که می بایست طبق اصول بهداشتی و شرعی تولید گردد، لذا به همین منظور در سال 1391 در کشتارگاه های صنعتی طیور استان تعداد 11 میلیون و 120 هزار قطعه طیور با نظارت ناظرین ذبح شرعی ، ذبح و مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت که از این تعداد نزدیک به 74 هزار قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید .
دکتر محمود رضا رسولی در ادامه افزود : همچنین در یک سال گذشته در کشتارگاه های دام استان تعداد 194 هزار راس دام شامل گاو ، گوساله ، گوسفند و بز ذبح و پس از نظارت ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی وارد چرخه مصرف گردید ،که از این تعداد دام ذبح شده مقدار 87 هزار و 500 کیلوگرم غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید .
سرپرست دامپزشکی استان همدان یادآور شد همچنین در سال گذشته تعداد 76 هزار و 242 مورد از واحدهای توزیع ، نگهداری و بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی بازرسی به عمل آمد . که از این مدت 90 هزار و500 کیلوگرم از فرآورده های بازرسی شده به دلایل مختلف عیر قابل مصرف تشخیص داده شد و ضبط و معدوم گردید .
دکتر رسولی خاطرنشان کرد : همچنین در راستای بازرسی از اماکن واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در سال گذشته 95 واحد به مراجع قضائی ارجاع و 63 واحد نیز با کمک نیروی انتظامی پلمپ گردید.

-----------------------------

 

واکسیناسیون 643 قلاده سگ بر علیه هاری در شهرستان رشت


643قلاده سگ های صاحبدار تا پایان اسفند 91 در شهرستان رشت بر علیه هاری واکسینه شدند.

دکتر سیده طاهره شهیدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رشت ضمن اعلام مطلب فوق گفت:بیماری هاری یکی از مهمترین بیماریهای قابل انتقال بین انسان ودام می باشد که واکسیناسیون درست ومرتب در حیوانات میتواند یکی از مهمترین راههای کنترل بیماری در جوامع  باشد.

نظر شما
ادامه