کد خبر: ۱۲۶۲۹

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: باید طرح مبارزه با انگل‌های خارجی در دامپزشکی به صورت زنجیروار انجام شود تا نتایج مطلوب خود را نشان دهد. 


به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر ناصر مرگان‌ازغدی در سفر خود به بردسکن با اشاره به وضعیت تخصیص اعتبارات خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات تملک استان به طور 100 درصد به این اداره کل تخصیص پیدا کند، می‌توانیم اقدامات لازم را برای مبارزه با بیماری‌ علیه دام‌ها انجام دهیم، در غیر اینصورت در این رابطه با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
وی افزود: اگر اعتبارات به موقع اختصاص پیدا نکند تمامی زحمات انجام شده هدر می‌رود و بیماری‌ها مجددا اوج پیدا می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: مهمترین مشکلات ما در دامپزشکی بحث اعتبارات است که می‌طلبد هرچه زودتر این مهم تخصیص پیدا کند تا بتوانیم کار مبارزه با انگل‌‎‌های خارجی را علیه دام‌ها انجام دهیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما به شیوع بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و افزود: در این رابطه اولین کاری را که انجام داده‌ایم ارسال بخشنامه به ادارات شهرستان‌ها بوده است.
مرگان‌ازغدی ادامه داد: تاکنون در 17 کشتارگاه استان سیستم پیش‌سرد راه‌اندازی شده است و مابقی به روش‌های دیگری انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در سه عنوان مواد غذایی، بیماری شاربن و اسب توانست به عنوان آزمایشگاه مرجع کشوری شناخته شود و امسال نیز با راه‌اندازی سایت گلمکان می‌تواند به عنوان یک آزمایشگاه تشخیص در خاورمیانه مطرح شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به این‌که در سطح استان خراسان رضوی 35 مورد کشتارگاه دام و 16 مورد کشتارگاه طیور وجود دارد گفت: دامپزشکی فقط کار نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها را انجام می‌دهد و ساخت و ساز کشتارگاه‌ها براساس تصمیم کمیسیون ساماندهی کشتارگاه‌های استان در استانداری است.
مرگان‌ازغدی گفت: با توجه به قدمت 35 ساله کشتارگاه بردسکن امید است با عنایت فرماندار شهرستان از محل اعتبارات توسعه بخش کشاورزی هر چه زودتر شهرداری کار ساخت کشتارگاه جدید را انجام دهد.

نظر شما
ادامه