کد خبر: ۱۲۷۰۸

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به اینکه بیماری شاربن در این منطقه به صفر رسیده است، خاطر نشان کرد: در مراقبت از شاربن همکاری بین بخشی نیاز است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر ابراهیم توکلی در پنجمین جلسه کارگروه بررسی بیماری‌های مشترک انسان و دام اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی دامپزشکی پیشگیری از طریق واکسیناسیون است.

وی افزود:با توجه به اهمیت مبارزه با بیماری‌های مشترک کارگروه مشخصی برای بررسی این بیماری‌ها در سطح دنیا برگزار می‌شود.

معاون فنی دامپزشکی جنوب کرمان نیز در این جلسه با اشاره بر اینکه بیماری‌ هاری یکی از معضلات این منطقه است، اظهار داشت: واکسیناسیون سگ‌های ولگرد و گله در منطقه در حال انجام است.

خوبیار مشایخی با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌ها یک پروسه کامل دارد، تصریح کرد: مبارزه با بیماری‌ها نیازمند تعامل بین بخشی میان دامپزشکی‌، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری است.

با وجود تلاش‌های شهرداری جیرفت کشتارگاه این شهر تا استانداردها فاصله دارد

وی با بیان اینکه در چهار شهرستان جنوبی استان کشتارگاه استاندارد وجود ندارد، ابراز داشت: در کشتارگاه جیرفت شهرداری تلاش‌های زیادی انجام داده است اما هنوز تا استانداردها فاصله دارد.

مشایخی با اشاره به اینکه بیماری شاربن در این منطقه به صفر رسیده است، خاطر نشان کرد: در مراقبت از شاربن همکاری بین بخشی نیاز است.

در این جلسه کارشناسان دامپزشکی جنوب کرمان، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ،شهرداری‌ها و فرمانداری‌های جنوب کرمان دیدگاه‌های خود را در زمینه هر چه بهتر کردن شیوه‌های مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام ارائه کردند و چهار مصوبه نیز داشتند.

 

نظر شما
ادامه