کد خبر: ۱۲۷۳

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی خراسان شمالی و استان مرکزی

 

از سوی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی:
برنامه‌های دهه فجر دامپزشکی خراسان شمالی تشریح شد

 

برنامه‌های دهه فجر دامپزشکی خراسان شمالی از سوی مدیرکل این اداره تشریح شد.

دکتر مجید روحانی‌نژاد در این خصوص اظهار داشت: طی دهه فجر و سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی برای اجرا از سوی این اداره کل پیش‌بینی شده است.
وی تجلیل از ایثارگران و خانواده معزز شهدا و همچنین گلباران مزار شهدا را از برنامه‌های اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: به همین مناسبت مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی نیز برای کارکنان دامپزشکی استان برگزار می‌شود.
این مسئول تامین 25 فقره کمک هزینه سفر زیارتی به عتبات عالیات را از دیگر برنامه‌های این اداره کل به همین مناسبت اعلام کرد و تصریح کرد: سفر کارت جانبازان بالای 40 درصد و تعدادی از فرزندان معزز شاهد نیز شارژ خواهد شد.
وی اهدای جایزه در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی صداوسیمای خراسان شمالی، آذین‌بندی و تزئینات، تهیه پارچه نوشته و نصب بنر، درج روزشمار انقلاب و تصاویر مرتبط با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های دامپزشکی استان به مناسبت دهه فجر عنوان کرد.
روحانی‌نژاد با بیان اینکه ارائه خدمات رایگان اعم از؛ کارشناسی، آزمایشگاهی به مراجعان در مرکز استان و شهرستان‌ها و همچنین خدمات ویژه به روستاییان در قالب واکسیناسیون رایگان دام و طیور به همین مناسبت انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: دراین راستا سمپاشی جایگاه‌ها و محل نگهداری دام و ارائه مواد ضدعفونی کننده رایگان به مرکز پرورش دام و طیور انجام خواهد شد.
وی دهه فجر را بهترین فرصت برای آشنایی جوانان و نسل جدید با دستاوردها و افتخارات نظام جمهوری اسلامی که به برکت پیروزی انقلاب نصیب کشور شده است، برشمرد.

------------------------------------

 

ارتقای سلامت عمومی از اهداف دامپزشکی است

 

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی گفت: ارتقای بهداشت عمومی از طریق تامین گوشت سالم برای مردم از اهداف و رویکردهای سازمان دامپزشکی است و در این راستا بخش های مرتبط با این سازمان باید در تولید محصولات خود از قوانین و مقررات این سازمان پیروی کنند.
محمدرضا عاشوری در هفتمین جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در اراک افزود: ارگان های همسو با دامپزشکی باید به گونه ای عمل کنند که بهداشت محصولات تولیدی آنان برای ارتقای سلامت و بهداشت مصرف کنندگان تائید شود تا اقتصاد تولیدکنندگان محصولات مرتبط با دامپزشکی دچار مشکل نشود.

وی اضافه کرد: امروزه مبانی توسعه با گذشته تفاوت کرده است و تغذیه سالم و ارتقای سطح بهداشت عمومی از شاخصه ‌های مهم توسعه یافتگی است که در این راستا دامپزشکی از مسئولیت خطیری در تضمین بهداشت عمومی دارد.

عاشوری با بیان اینکه دامپزشکی با گستردگی وظایف خود و تامین غذای سالم می ‌تواند نقش بسزایی را در این میان به عهده داشته باشد، خاطرنشان کرد: ماهیت دامپزشکی با ارگان‌های دیگر متفاوت است و در این راستا نگاه ویژه مسئولان استان به این ارگان ضروری است.

مدیرکل برنامه و بودجه استانداری مرکزی نیز در سخنانی دغدغه کشورهای در حال توسعه را بهداشت عنوان کرد و گفت: دامپزشکی در رفع این دغدغه جایگاه مهمی دارد و وظایف آن از حساسیت بالایی برخوردار است.

حسن صفری افزود: مسائل و مشکلات دامپزشکی قابل پیگیری است، نقش کارشناسان نیز در این زمینه بسیار با اهمیت است و حساس‌ سازی مسئولان باید توسط کارشناسان صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز در سخنانی به شرح برخی از فعالیت ‌های دامپزشکی در زمینه پروسه تولید غذای سالم و امنیت غذایی پرداخته و با توجه به گستردگی وظایف دامپزشکی و نقش این ارگان در سلامت و بهداشت عمومی جامعه همکاری و مساعدت مسئولان استانداری را خواستار شد.

سید سعید حسینی همچنین به نقش عمده ارتقای سلامت تولیدات دامی در بهبود شاخص‌ های بهداشتی و سلامت جامعه اشاره کرد. 
 

نظر شما
ادامه