کد خبر: ۱۲۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: مشکلات ساختاری صنعت پرورش دام مانند سنتی بودن دامداری‌ها در پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر بیژن دهقانی در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل جهادکشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی در دو کارگروه پدافند غیرعامل بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی عضو است، اظهار داشت: پدافند غیرعامل در واقع آمادگی مقابله با تهدیدات احتمالی است.

وی افزود: این تهدیدات می‌توانند به دلیل بروز حوادث غیر مترقبه طبیعی و غیرطبیعی و همچنین عدم رعایت ضوابط بهداشتی و زیست محیطی ایجاد شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید با در نظر داشتن تهدیدات احتمالی از جمله بیوتروریسم، خشکسالی و ... تمام توان خود را در زمینه تحقق این شعار به کار گیریم و اصلاح و تقویت زیرساخت‌ها نخستین گام در زمینه تحقق اهداف کارگروه پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به برخی مشکلات ساختاری صنعت پرورش دام مانند سنتی بودن دامداری‌ها عنوان کرد: سنتی بودن صنعت پرورش دام یکی از ریسک فاکتورهای موجود است و ضمن اینکه ایجاد کننده و انتشار دهنده کانون بیماری‌ها هستند در مواقع بروز اپیدمی‌ها، ضربه پذیرترین نقاط است.

عباس ملایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه بحث تأمین امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین مباحث پدافند غیرعامل است، افزود: در مورد تأمین امنیت غذایی دو حوزه کاری وجود دارد که یکی در حوزه دام و طیور و دیگری حوزه کشاورزی است.

وی تأکید کرد: نقش دامپزشکی در بحث تأمین امنیت غذایی در حیطه دام و طیور بسیار حساس و خطیر است و دامپزشکی باید همیشه برای تهدیدات احتمالی آماده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پایش مستمر بیماری‌ها، رعایت اصول قرنطینه‌ای و گسترش سیستم هشدار سریع از جمله اقداماتی است که باید توسط دامپزشکی به صورت مستمر صورت گیرد.

وی حوزه دوم تأمین امنیت غذایی در حوزه کشاورزی را حفظ نباتات دانست و اظهار داشت: حفظ نباتات از جمله مسائل مهمی است که در کارگروه کشاورزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

الیاس بازگیر مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز گفت: در بحث پدافند غیرعامل باید تمام تهدیدات از تمام جنبه‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه مبحث پدافند غیرعامل در زمینه‌های تخصصی مختلف مطرح است، گفت: با توجه به لزوم بررسی تخصصی تمام تهدیدات موجود، 11 کارگروه پدافند غیرعامل در استان کرمان تشکیل شده است.

بازگیر با تأکید بر اینکه دفاع باید متناسب با تهدیدات تدارک دیده شود، افزود: معیشت و اقتصاد مردم بیشتر در بحث کشاورزی رقم می‌خورد که این نشان دهنده اهمیت بحث پدافند غیرعامل در این حیطه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه تهدیدات زیستی نیز در قالب این کارگروه بررسی می‌شود، گفت: نیاز است در زمینه تهدیدات زیستی پایش مستمری صورت گیرد.

وی افزود: اقدامات اخیر صورت گرفته در زمینه تجهیز و راه‌اندازی بخش‌های مختلف آزمایشگاه‌های دامپزشکی نوید خوبی است که باید در سایر دستگاه‌ها نیز به این بخش بیشتر توجه شود.

بازگیر گفت: انجام رزمایش‌ها و تکرار و تمرین آن‌ها سبب بهبود عملکرد دستگاه‌ها در زمینه پدافند غیرعامل می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساسان
|
-
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
سال قبل بیماری لمپی اسکین برای اولین بار درگاوداریهای کشور شیوع پیدا کردوخسارات زیادی به بار اورد همچنین تب کریمه کنگو مجددا امسال تلفات انسانی گرفت تب برفکی وانفلوانزا هم که هرازگاهی خودنمایی میکند این سازمان دامپزشکی چرااینقدر ضعیف وناکارامد است؟چون بجز شاغلین طرحی وتکنسین ها مابقی پشت میز نشین شده اند وارتباط کمی بافارم دارند
نظر شما
ادامه