کد خبر: ۱۲۷۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
حکیم مهر - استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از اجرای طرح "ارزیابی خطر" به منظور بررسی میزان سلامت گوشت های وارداتی از کشور هند خبر داد وگفت: کلیه مراحل کشتار دام در هند مورد ارزیابی قرار گرفته است که بر اساس این ارزیابی شرایط کشتار در کشتارگاه‌های هند کاملا با استانداردها منطبق است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر افشین آخوندزاده بستی اظهار کرد: طرح "ارزیابی خطر" از جمله پروژه‌هایی است که در این زمینه توسط سازمان دامپزشکی کشور با همکاری اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در یکی از کشتارگاه‌های هند اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این طرح، نمونه‌گیری های لازم بدون اطلاع قبلی و بصورت تصادفی از مراحل مختلف کشتار انجام شد و در آزمایشگاه‌های هند و همچنین آزمایشگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مورد ارزیابی قرار گرفت.

آخوندزاده نتایج به دست آمده از این طرح را مورد قبول و رضایت بخش اعلام کرد و افزود: در این طرح، دام ها، سطوح تاسیسات کشتار، دست‌های کارگران و ابزارهای مورد استفاده مانند کارد و ... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

به گفته وی یافته‌های حاصل از طرح "ارزیابی خطر" نشان‌دهنده آن است که شرایط کشتار در این کشتارگاه‌ها کاملا با استانداردها منطبق است.

وی افزود: پس از اجرای طرح ارزیابی خطر، مطالعه بر روی "عمر ماندگاری" گوشت های هندی ادامه دارد تا از این طریق مدت زمان عمر ماندگاری این گوشت ها نیز مشخص شود که این موضوع نیز بعد از 24 ماه مشخص می‌شود.

این استاد دانشکده دامپزشکی کشور گفت: بارها اتفاق افتاده که سازمان دامپزشکی کشور برای اعمال استانداردهای وارداتی، توقف تولید و فعالیت در کشتارگاه‌های هند را اعمال کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 کشتارگاه در هندوستان توسط سازمان دامپزشکی مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته‌اند و به عنوان واحد تولیدکننده برای ایران، تائید شده هستند.

به گفته آخوندزاده این کشتارگاه‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا بهره‌مند هستند و به تجهیزات روز، مجهز شده‌اند؛ به عنوان نمونه حجم سرمایه‌گذاری های انجام شده بطور میانگین در هر کشتارگاه حدود 20 میلیون دلار است که صرفا برای صادرات گوشت طراحی شده است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
0
..........در بازديد از هند، صرف ........ ارزدينت هاي دانشگاه تهران پپرسيد- فرزاد
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
0
استنباط این است که ........ با پدیده ارزیابی خطر عملا آشنا نیستند اگر بودند واردات گوشت و دام زنده از مبادی کشورهایی چون هند و ارمنستان و سایر کشورهایی که فاقد حتی ساختار دامپزشکی هستند با مجوز سازمان صورت نمی پذیرفت ایکاش سازمان اعلام می کردد که از نظر آلودگی تب برفکی و سل و بروسلوز و پی پی آر و بقیه بیماریها ی مهم چه چایگاهی در دنیا و منطقه دارند ......- کارشناس سازمان
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
0
خدا به داد این مردم برس ..... نجاتشان ده
نظر شما
ادامه