کد خبر: ۱۲۷۷۴

حکیم مهر - در حالی که معاون وزیر جهاد کشاورزی، بهمن ۹۱ از تصویب اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از گوشت و شیر کشور خبر داد، اما مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران می‌گوید این اعتبار هنوز تخصیص نیافته است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، سعید سلطانی اظهار داشت: تخصیص یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت که برای حمایت از تولید کنندگان گوشت قرمز و شیر مصوب شده بود، هنوز تحویل دامداران نشده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بهمن ماه سال گذشته از تخصیص یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تولید کنندگان گوشت قرمز و شیر خبرداد که به واسطه آن تولید افزایش و قیمت هم به ثبات برسد.

این اعتبار با هماهنگی اتحادیه مرکزی دامداران ایران و وزارت جهاد کشاورزی در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری مصوب شده بود و به گفته معاون امور دام قرار بود به زودی در اختیار تولیدکنندگان دام قرار گیرد.

اعتبار یک‌هزار و 200 میلیارد تومان قرار بود توسط اتحادیه دامداران مدیریت شود و با سود 9 درصد در اختیار دامداران قرار گیرد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: قرار بود 480 میلیارد تومان از این اعتبار به صورت سرمایه در گردش برای تأمین نیازهای نهاده‌ دامداران استفاده شود و 720 میلیارد تومان نیز برای توسعه بخش استفاده شود.

*1200 میلیارد تومان مصوب به بخش دام اختصاص نیافت

اما بعد از گذشت سه ماه این اعتبار اختصاص نیافته و قیمت گوشت هم از آن موقع افزایش زیادی داشته است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران در تازه ترین خبرها درباره دلیل عدم اختصاص این اعتبار گفت: به دلیل اینکه بخش صادرات و واردات گوشت و لبنیات در وزارتخانه دیگری مدیریت می‌شد، تاکنون این اعتبار از سوی اتحادیه سراسری دامداران ایران تحویل گرفته نشده است.

نظر شما
ادامه