کد خبر: ۱۲۷۸۹

حکیم مهر - نماینده مردم شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت های بیشتر مسئولین و نمایندگان از دامپزشکی شد. 


به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر علیرضا منظری توکلی در بازدید از اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: یکی از مهمترین کارکردهای ولایت ایجاد وحدت در جامعه است.
وی با اشاره به هجمه همه جانبه استکبار جهانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: این هجمه به دلیل تعارض در منافع می باشد چرا که جمهوری اسلامی به دنبال گرفتن حق مظلوم از ظالم است و استکبار جهانی منافع خود را در استثمار و ظلم به ملت ها می بیند.
نماینده مردم شریف شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی موجود در جامعه بیان داشت: مشکلات اقتصادی موجود نباید ما را از مسئله تهاجم فرهنگی غافل کند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 1392 به عنوان سال حماسه سیاسی،حماسه اقتصادی بیان داشت: با تحقق حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.
دکتر منظری توکلی کاهش بیماریهای حیوانات را یک اقدام خداپسندانه دانست و بیان داشت: با پیشگیری از بیماریهای دامی علاوه بر تامین سلامت دامها، سلامت انسانها نیز تامین می شود.
وی سلامت دام را تضمین کننده سرمایه گذاری در صنعت دامپروری دانست و عنوان کرد: تامین سلامت و بهداشت دام یکی از ارکان افزایش اشتغال در این بخش و ایجاد پویایی صنعت دامپروری و در نهایت تامین امنیت غذایی می باشد.
نماینده مردم شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف خطیر مجموعه دامپزشکی و کمبود اعتبارات اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: مسئولین و نمایندگان مجلس باید حمایت بیشتری از مجموعه دامپزشکی بعمل آورند.
دکتر بیژن دهقانی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: هدف اصلی دامپزشکی خدمات رسانی به مناطق محروم و حمایت از قشر تولیدکننده می باشد.
وی اهمیت دامپزشکی را در انجام اقدامات زیربنایی در راستای سلامت جامعه دانست و بیان داشت: به دلیل قرابت علم دامپزشکی و پزشکی بسیاری از تحقیقات پزشکی در حیطه دامپزشکی و توسط دامپزشکان صورت می گیرد.
دکتر دهقانی با اشاره به اینکه تمام محصولات دامی تولید شده تحت نظارت دامپزشکی در شاخه های مختلف صنعت از جمله نساجی، تولید چرم،تولید فراوردهای لبنی و گوشتی و غیره به کار می روند افزود: حمایت از افزایش تولید فراوردهای خام دامی از طریق کاهش بیماریهای دامی یکی از اقدامات زیربنایی دامپزشکی می باشد.
وی ادامه داد: تامین امنیت غذایی، پیشگیری از بیماریهای مشتر ک بین انسان و دام و صیانت از سرمایه های دامی از دیگر اقدامات مهم و زیربنایی دامپزشکی می باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با گلایه از عدم حمایت لازم از دامپزشکی در جامعه  گفت: متاسفانه تا هنگامی که  اپیدمی ها و سایر بحرانها رخ ندهند مسئولین به اهمیت این اقدامات زیربنایی پی نخواهند برد.
وی تامین امنیت غذایی و اجرای طرح تضمین کیفیت موادغذایی را یکی از رئوس کار دامپزشکی دانست و اظهار داشت: برای اجرای طرح تضمین کیفیت فراوردهای خام دامی سالیانه می بایست 10 هزار مورد نمونه برداری از این فراوردها صورت گیرد که  بیش از 100 هزار مورد آزمایش بر روی مجموع این نمونه ها صورت می پذیرد.
دکتر دهقانی ادامه داد: برای اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت فراوردهای خام دامی، نیازمند حداقل 3 میلیارد ریال اعتبار هستیم.
وی با اشاره به اینکه سلامت فراوردهای خام دامی فقط یکی از وظایف این اداره کل می باشد، گفت: تامین سلامت دام و پیشگیری از بیماریهای مشترک از طریق واکسیناسیون سالیانه 4 میلیون راس دام سبک و 200 هزار راس دام سنگین به صورت رایگان یکی دیگر از اقدامات این اداره کل می باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه 30 تا 40 درصد اشتغال جامعه در بخش کشاورزی و دامپروری همچنین صنایع مرتبط می باشد عنوان کرد: با وجود کمبود اعتبارات ، تجهیزات لازم، نیروی متخصص و کمبود  خوردرو، همکاران این مجموعه با تلاش شبانه روزی و جهادگونه سعی در تحقق اهداف و وظایف خطیر مجموعه دامپزشکی استان کرمان دارند.
در ادامه این دیدار معاونین فنی و اداری پشتیبانی، رئیس مرکز تشخیص اداره کل و رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان به بیان گوشه ایی از مشکلات مجموعه دامپزشکی از جمله مستهلک بودن خودروها، مشکل مسمومیت دامها با مس در منطقه خاتون آباد و کمبود امکانات در مقایسه با وظایف اداره کل دامپزشکی استان پرداختند.

نظر شما
ادامه