کد خبر: ۱۲۸۱

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی خراسان جنوبی و تفت

 

تصویب عضویت نظام دامپزشکی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان خراسان جنوبی

 

در هفتمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی، عضویت رئیس نظام دامپزشکی استان خراسان جنوبی در این کارگروه به تصویب رسید.

استاندار خراسان جنوبی در این کارگروه با اشاره به نقش دامپزشکی در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه در دو بخش دولتی و خصوصی، عضویت رئیس نظام دامپزشکی در این کارگروه را ضروری دانست.
رئیس نظام دامپزشکی استان خراسان جنوبی در این جلسه گفت: با توجه به اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، بسیاری از امور دامپزشکی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است و به همین جهت با توجه به نقش اساسی بخش خصوصی دامپزشکی در حفظ بهداشت عمومی جامعه و نیز حفظ سلامت و بهداشت صنعت دام و طیور، نظام دامپزشکی می تواند نقش موثری در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: نظام دامپزشکی خراسان جنوبی 227 نفر عضو دارد که تعداد 69 نفر در بخش دولتی و 158 نفر در بخش خصوصی مشغول به فعالیت می باشند.
----------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی تفت:
حفظ بهداشت عمومی از دغدغه‌های اصلی دامپزشکی است

 

رئیس شبکه دامپزشکی تفت گفت: حفظ بهداشت عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی دامپزشکی است و در راستای تحقق این مهم تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

نجیب‌الله محمدی  اظهار داشت: تمام کارکنان دامپزشکی با وجود تنگناها و مشکلات موجود می‌کوشند تا با نظارت مستمر بر فعالیت عوامل دخیل در تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی نقش خود را در حفظ بهداشت عمومی و سلامت مردم به نحوی شایسته ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان تفت طی روزهای اخیر یک محموله 450 کیلوگرمی ماهی که به صورت غیرمجاز حمل و در شهرستان تفت در حال توزیع بود را با همکاری نیروی انتظامی توقیف کردند.
رئیس شبکه دامپزشکی تفت افزود: این محموله به دلیل حمل غیربهداشتی و آلودگی میکروبی با همکاری مراجع ذی‌ربط معدوم شد.
محمدی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حمل و توزیع فرآورده‌های خام دامی، مراتب را به شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند.
وی تصریح کرد: مردم از خرید انواع گوشت به ویژه ماهی از دستفروشان خودداری کنند زیرا این فرآورده اغلب در خودروهای فاقد یخچال و بدون توجه به نکات بهداشتی توزیع می‌شود که چنین شرایطی امکان فساد ماهی بسیار بالاست.

 

 

نظر شما
ادامه