کد خبر: ۱۲۸۲۶
حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مرکزی، گفت: با افزایش سطح تحصیلات و همچنین رشد اقتصادی جامعه می‌توان آینده‌ی تولید مرغ عاری از آنتی بیوتیک را روشن پیش‌بینی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، "غلامرضا قلمی" گفت: اصطلاح مرغ سبز به معنای مرغ سالم و طبیعی است که در طول دوره پرورش بدون مصرف آنتی بیوتیک و داروهای شیمیایی تولید شده و کل مراحل تولید و عرضه توسط نهادهای نظارتی موجود تضمین و به عبارتی گارانتی می‌شود.

وی افزود: مصرف گوشت مرغ‌هایی که در پرورش آن از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌شود مقاومت میکروبی نسبت به داروها را افزایش داده و درمان عفونت‌ها را دشورا می‌کند و حتی باعث بروز بیماری‌ها به دلیل ایجاد اختلالات در چرخه سوخت و‌ ساز و تنظیم بدن خواهد شد.

قلمی بیان کرد: مراحل تولید مرغ سبز از ابتدای تولید تا انتهای آن توسط سازمان دامپزشکی نمونه‌برداری، آزمایش، کنترل و تأیید نهایی می‌شود و در صورتی که بنا به هر دلیلی اثبات شود که گله آنتی بیوتیک یا هر گونه مواد غیر مجاز دیگری مصرف کرده بلافاصله نسبت به حذف این مرغ‌ها از چرخه سبز اقدام خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مرکزی، گفت: دوره پرورش از 55 روز به 42 روز کاهش پیدا کرده و کیفیت لاشه بالاتر رفته و نیز مواد غذایی مرغوبتر و گرانتری در پرورش آن استفاده می‌شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: همچنین در زمان فروش نیز هزینه‌های معمول عرضه مرغ اضافه می‌شود ضمنا بسته‌بندی بهتر باعث می‌شود که در کل، قمیت این محصول بالاتر از مرغ معمولی تمام شود.

وی افزود: مرغ سبز توسط بهترین و معتمدترین مرغداران استان در شهرستان‌های اراک، خمین، زرندیه، ساوه و کمیجان تولید شده که پروانه تخصصی تولید مرغ سبز از اداره کل دامپزشکی استان دریافت کرده‌اند تولید می‌شود و در کل پروسه تولید نیز بوسیله بازرسی‌های نامحسوس صورت پذیرفته، کنترل شده و ضمنا از زمان فروش مرغ زنده از درب مرغداری تا کشتارگاه و بسته‌بندی و همچنین مرحله عرضه، توسط کارشناسان و بازرسان دامپزشکی کنترل کیفیت می‌شود تا محصول سالم با امنیت بالا به دست مصرف‌کنندگان برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مرکزی، گفت: با افزایش سطح تحصیلات و همچنین رشد اقتصادی جامعه نقش سلامت و خصوصا نقش غذای سالم بیش از پیش اهمیت خواهد یافت و در نتیجه تولید محصولات غذایی سالم تضمین کیفیت شده و شناسه‌دار را در اولویت قرار خواهد داد.

 

نظر شما
ادامه