کد خبر: ۱۲۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - حکم تنفیذ رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران برای سومین بار به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده تا به امضای رئیس جمهور برسد، اما شنیده شده تاکنون این حکم امضا نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، حکم تنفیذ دکتر علی رضا زالی به عنوان رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران برای سومین بار به دفتر رئیس جمهور ارسال شده است اما رئیس جمهور از امضای آن امتناع کرده است.

این در حالی است که مجمع عمومی نظام پزشکی 6 اردیبهشت ماه برگزار شد و بر اساس انتخاباتی که انجام گرفت، دکتر زالی با 166 رای به عنوان رئیس جدید سازمان نظام پزشکی برگزیده شد.

بر اساس قانون، حکم تنفیذ رئیس کل سازمان نظام پزشکی باید به امضای رئیس جمهور برسد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی برای مدت 4 سال انتخاب می شود.

ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی سراسر کشور 4 اسفند 1391 در 156 شهر برگزار شد و بر اساس آن هیئتهای مدیره جدید، انتخاب و معرفی شدند.

این در حالی بود که روند تعیین صلاحیتها در حوزه انتخابیه شهر تهران با حاشیه های زیادی همراه بود بطوریکه رئیس جمهور وارد این جریان شد و خواستار بازنگری مجدد در روند تایید صلاحیت کاندیداهای نظام پزشکی در تهران شد. اما هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، بر آنچه که در مسیر تعیین صلاحیت کاندیداها انجام داده بود، اصرار و پافشاری داشت و سرانجام، انتخابات نظام پزشکی بدون هیچ گونه تغییری در روند تایید صلاحیتها، برگزار شد.

دکتر سیدشهاب الدین صدر، رئیس کل فعلی سازمان نظام پزشکی ایران که برای 2 دوره متوالی بر مسند ریاست این سازمان حضور دارد، از جمله کاندیداهایی بود که در این دوره رد صلاحیت شد و همین مسئله موجب ورود رئیس جمهور به عرصه انتخابات نظام پزشکی شد.

بر اساس آنچه که در قانون آمده است، تا زمان امضای حکم تنفیذ رئیس جدید سازمان نظام پزشکی، حضور رئیس قبلی غیرقانونی نیست.

پیش از این دکتر علی رضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سئوال که اگر احمدی نژاد حکم رئیس جدید نظام پزشکی را امضا نکند، چه خواهید کرد، گفته بود که منتظر رئیس جمهوری بعدی می شویم.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دد
|
-
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
0
با سلام
لطفا اخبار مربوط به نظام پزشکی را تو سایت حکیم مهر ننویسید مگه اونا از ما چیزی مینویسن که ما بنویسیم.....دامپزشک
نظر شما
ادامه